«کاظمی آشتیانی» جان تازه‌ای به زندگی زوج‌های نابارور داد
کد خبر: 4188831
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

«کاظمی آشتیانی» جان تازه‌ای به زندگی زوج‌های نابارور داد

علی محمدیان اردی با اشاره به اینکه کاظمی آشتیانی جان تازه‌ای به زندگی زوج‌های نابارور داد، گفت: تأسیس مراکز درمانی متعدد و راه‌اندازی گروه‌های مختلف پژوهشی از اقدامات آن دانشمند بود که در بین آنها پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی از مهم‌ترین این مراکز است.

«کاظمی آشتیانی» جان تازه‌ای بر زندگی زوج‌های نابارور دادبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، علی محمدیان اردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سخنانی با اشاره به خدمات مرحوم کاظمی آشتیانی اظهار کرد: سعید کاظمی آشتیانی، مراکز درمانی متعددی تأسیس و گروه‌های مختلف پژوهشی را راه‌اندازی کرد که در آن میان پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی یکی از مهم‌ترین این مراکز بود.

وی افزود: پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی خردادماه ۱۳۷۰ با مدیریت دکتر کاظمی رسماً فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون هزاران زوج نابارور با بهره‌مندی از خدمات این مرکز پیشرفته درمان ناباروری صاحب فرزند شده‌اند.

محمدیان اردی گفت: دکتر کاظمی در همین دهه و همزمان با مدیریت جهاددانشگاهی علوم پزشکی ایران و پژوهشکده رویان در دانشگاه تربیت مدرس به ادامه تحصیل در رشته علوم تشریح با گرایش جنین‌شناسی پرداخت و در سال ۱۳۷۶ با رتبه ممتاز موفق به اخذ درجه دکتری شد. دانش فراوان، هوش سرشار، توان مدیریتی بالا از یک سو و تعهد، اخلاص و ایمان همیشگی او به خداوند متعال از سویی دیگر سبب شد تا در دوران حیات کوتاهش در دو حوزه مدیریتش موفقیت‌های چشمگیری همچون گسترش روش‌های پیشرفته درمان ناباروری، تولید و تکثیر و انجماد سلول‌های بنیادی جنینی و همانندسازی (کلونینیگ) حیوانات را رقم بزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: وی در اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی نیز با ثبت این پیشرفت‌ها، حضور در کنگره‌های متعدد بین‌المللی و ابتکار برگزاری جشنواره بین‌المللی رویان سهمی از یاد نرفتنی دارد. متأسفانه غروب چهاردهم دی‌ماه ۱۳۸۴ قلب این انسان والا از تپیدن ایستاد و علاوه بر خانواده و دوستانش، جامعه علمی کشور را نیز در سوگ و ماتم فقدانش نشاند.

محمدیان اردی گفت: با توجه به کاهش جمعیت در کشور و در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت بهداشت، در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز اقداماتی در جهت حمایت از زوجین نابارور انجام شده که می‌توان به ایجاد دو مرکز ناباروری در اردبیل و پارس‌آباد اشاره کرد که در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی خدمات ویزیت و مشاوره درمانگاهی شامل ویزیت زنان توسط فلوشیپ نازایی، ویزیت مردان توسط اورولوژیست، ویزیت بیهوشی، طب سنتی ایرانی، مشاوره سلامت جنسی، مشاوره ایمونولوژی، مشاوره فرزندآوری، خدمات درمان ناباروری میکرواینجکشن و انتقال جنین، خدمات انجماد و ذوب جنین و تخمک و اسپرم و ذخیره‌سازی آن‌ها، لیزرهچینگ جنین، انجام عمل‌های هیستروسکوپی را از جمله خدمات مرکز ناباروری در اردبیل عنوان کرد.

محمدیان اردی خدمات مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در بیمارستان شهدا پارس‌آباد را نیز شامل خدمات ویزیت درمانگاهی شامل ویزیت زنان توسط متخصص زنان، ویزیت مردان توسط اورولوژیست و خدمات آزمایشگاهی و درمان ناباروری IUI برشمرد.

انتهای پیام
captcha