مرکز توانبخشی ایثارگران افتتاح می‌شود
کد خبر: 4188650
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
همزمان با سفر دوره دوم رئیس جمهور به گلستان

مرکز توانبخشی ایثارگران افتتاح می‌شود

فرماندار گرگان از تخصیص بودجه 300 میلیارد ریالی برای مرکز توانبخشی ایثارگران خبرداد و گفت: این مرکز بعد از 10 سال بلاتکلیفی در سفر رئیس جمهور در دور اول اعتبار دریافت کرد و در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان افتتاح خواهد شد.

اسماعیل نادری، فرماندار گرگاناسماعیل نادری، فرماندار شهر گرگان، در گفت‌ و گو با ایکنا از گلستان در راستای اعتبارات جذب شده در دور اول سفر رئیس جمهوری گفت: 26 میلیون و 700 هزار ریال اعتبار از محل سفر اول ریاست جمهوری دریافت شده که 5 هزار و 700 میلیون ریال برای به اجرایی درآوردن پروژه‌ها تخصیص داده شد.

فرماندار شهر گرگان نوسازی مدارس را از پروژه‌های مهم این شهر برشمرد و افزود: هوشمندسازی مدارس، تأمین و تجهیز سیستم‌های گرمایشی هنرستان شهر گرگان، نوسازی مدرسه روستای حیدرآباد و مدرسه 28 شهریور گرگان و تکمیل مدرسه خیریه رجبی از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه بود.

نادری از تکمیل پروژه فاضلاب شهری گرگان با اعتبار 280 میلیارد ریال در حوزه آب و فاضلاب خبر داد و گفت: با حفر چاه‌های متعدد، ایجاد مخازن ذخیره آب، خط انتقال و استفاده از دستگاه پمپاژ با اعتبار یک هزار و 820 میلیارد ریال تا حد قابل ملاحظه‌ای توانستیم در حوزه آب، مشکل تنش آبی شهرستان را برطرف کنیم.

وی با اشاره به 60 پروژه‌ مصوب شده برای این شهر، ادامه داد: یک پروژه در حوزه اوقاف، یک پروژه در حوزه دادگستری، یک پروژه در حوزه حفظ آثار، 3 پروژه در حوزه بنیاد شهید، 2 پروژه در حوزه راه و شهرسازی، 5 پروژه در حوزه بنیاد مسکن، 5 پروژه در حوزه میراث فرهنگی 14 پروژه در حوزه جهادکشاورزی، 4 پروژه در حوزه فرهنگ و ارشاد، 3 پروژه در حوزه مجموعه وزرات علوم تحقیقات و 5 پروژه در حوزه نیروی انتظامی از جمله پروژ‌های مصوب برای شهر گرگان است.

فرماندار شهر گرگان تکمیل سالن ورزشی سرخنکاته، سالن ورزشی شموشک و سالن ورزشی 6000 نفری گرگان را سه پروژه بخش ورزش و جوانان دانست و اظهار کرد: در این پروژه‌ها اگرچه اعتبارات لازم مصوب شده اما  درحال انجام کارهای زیر ساختی بوده و قابلیت افتتاح ندارد.

این مقام مسئول از تکمیل و توسعه پارک بانوان به‌عنوان تنها پروژه‌ حوزه زنان از محل مصوبات خبرداد و افزود: ساخت بیمارستان کودکان، بیمارستان 600 تخته خوابی جایگزین بیمارستان 5 آذر و راه‌اندازی سایت موزه باز قلعه خندان از پروژه‌هایی بوده که انتظار داریم تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به پروژه آبخیزداری النگدره، آبخیزداری انجیراب به عنوان پروژه‌های حوزه جهاد کشاورزی تصریح کرد: این پروژه‌ها تا در حد قابل ملاحظه‌ای پیشرفت داشته و انتظار داریم با دریافت اعتبارات تکمیلی و تخصیص بودجه در سال آینده تکمیل شوند.

نادری از تخصیص بودجه 300 میلیارد ریالی برای مرکز توانبخشی ایثارگران بعد از ده سال در دولت سیزدهم و افتتاح آن در سفر دوم رئیس جمهور خبر داد و افزود: بهینه‌سازی و شبکه‌های فرسوده و رفع حریم 20 کیلو ولت و خط شبکه انتقال برق در شمال شهر گرگان از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سفر دوم رئیس جمهور خواهد بود.

انتهای پیام
captcha