موکب‌های بهداشتی برای خدمت به زائران شهید سلیمانی مستقر می‌شوند
کد خبر: 4188626
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
هم‌زمان با دهه مقاومت

موکب‌های بهداشتی برای خدمت به زائران شهید سلیمانی مستقر می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از استقرار موکب‌های بهداشتی برای خدمت به زائران شهید سلیمانی هم‌زمان با دهه مقاومت در کرمان خبر داد.

مهدی احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، مهدی احمدی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیش از ظهر امروز، ۲۷ آذرماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران خبرگزاری‌ها در استان کرمان با موضوع «افزایش تعامل دو سویه خبرنگاران و مجموعه علوم‌پزشکی کرمان»، به سؤالات و ابهامات پیرامون مسائل پزشکی استان پاسخ داد و گفت: زمینه بازدید میدانی رسانه‌ها از مراکز درمانی فراهم می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص شلوغ بودن بیمارستان‌های استان، اظهار کرد: تعداد ورودی به بیمارستان‌های دولتی استان به‌ویژه از برخی استان‌های همجوار بالا است و در حال حاضر بیمارستان افضلی‌پور کرمان روزانه به حدود ۸۰۰ نفر سرویس‌دهی می‌کند در حالی‌که پذیرش این حجم بیمار بیش از ظرفیت استاندارد بیمارستان است.

احمدی‌نژاد با اشاره به بازسازی بخش‌هایی از بیمارستان افضلی‌پور و همچنین راه‌اندازی داروخانه تخصصی در بیمارستان شفا، افزود: یکی از مشکلات موجود کرمان کمبود پرستار است که بخشی از این کمبود با جذب‌های مختلف جبران شده و ترمیم بدنه پرستاری از برنامه‌های جدی سال آینده دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به هزینه‌هایی که اتباع بر بخش درمان استان تحمیل می‌کنند و ضرورت اقدام مناسب در این زمینه، تصریح کرد: عمده داروهای مورد نیاز بیماران بخش‌های مختلف در استان وجود دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به دغدغه‌های موجود در خصوص خطاهای پزشکی و دلایل آن پرداخت و افزود: این خطا‌ها مربوط به ساختارهای تغییر یافته در خارج از وزارت بهداشت از جمله جذب بسیار دانشجو در رشته‌های پزشکی است.

احمدی‌نژاد در پایان در پاسخ به خبرنگار ایکنا در خصوص برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان و کمیته بهداشت و درمان در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت دهه مقاومت برنامه‌ریزی شده که استقرار موکب‌های بهداشتی، استقبال از دانشجو زائران، آماده‌باش مراکز درمانی و اورژانس و... از جمله این برنامه‌ها است. همچنین اجرای یک روز برنامه در مراسم سالگرد به عهده دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

انتهای پیام
captcha