شهدای انقلاب اسلامی گمنامی را از حضرت زهرا(س) به ارث برده‌اند
کد خبر: 4188432
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

شهدای انقلاب اسلامی گمنامی را از حضرت زهرا(س) به ارث برده‌اند

استاندار کردستان گفت: امروز ما میزبان شهدای گمنامی هستیم که گمنامی را از مادرشان حضرت زهرا(س) به ارث برده‌اند و بدون هیچ نام و نشانی دل در گرو آرمان‌های اسلام نهادند و با در رکاب رهبری بودن، میهن اسلامی را از لوث متجاوزان وابسته پاک کردند.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 26 آذر در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: امروز در روز حزن و اندوه مسلمانان، کردستان میزبان پیکر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس شده است.

وی با تقدیر از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام افزود: این حضور جز با عنایت خداوند متعال و دعوت خود شهیدان میسر نمی‌شد و این توفیق بزرگی است که در تشییع پیکر بهترین فرزندان این میهن حضور یافته‌اید.

استاندار کردستان با اشاره به تببین شخصیت حضرت زهرا(س) بیان کرد: تمام مسلمانان مقام این بانوی بزرگوار را گرامی می‌دارند و شیعه و سنی ایشان را به عنوان برترین زنان عالم می شناسند و رجال و فقهای اهل سنت به تواتر روایاتی به نقل از رسول اکرم(ص) بیان کرده‌اند که برترین زنان عالم از گذشتگان تا آیندگان است.

وی با آیات قرآن کریم در وصف حضرت زهرا(س) اشاره کرد و یادآور شد: آیات مباهله، تطهیر و کوثر جایگاه این شخصیت بی‌نظیر تاریخ را که پیامبر اکرم(ص)ایشان را ام ابیها معرفی کرد، برای مسلمانان توصیف کرده است.

زارعی‌کوشا افزود: امروز ما میزبان فرزندان چنین مادری هستیم که گمنامی را از مادرشان به ارث برده‌اند و بدون هیچ نام و نشانی دل در گرو آرمان‌های اسلام نهادند و با در رکاب رهبری بودن، میهن اسلامی را از لوث متجاوزان وابسته پاک کردند.

وی ادامه داد: اگر امروز ایران اسلامی به یمن هدایت‌های رهبر انقلاب جایگاه برجسته‌ای در سطح جهان دارد و به یکی از اضلاع تأثیرگذار تصمیمات بین‌المللی تبدیل شده، به یمن و برکت خون این شهدا حاصل شده است و امروز همه بزرگان به جایگاه این جوانان گمنام غبطه می‌خورند.

استاندار کردستان در ادامه گفت: امروز فضای کشور معطر به عطر بیش از ۲۸۰ شهید گمنام است که تشییع شهدای گمنام برای مسئولان و کارگزاران نظام حاوی این پیام است که بدانند بر سر سفره چه کسانی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نظام الهی جمهوری اسلامی که با خون پاک شهدا شکل گرفته و پابرجاست، هیچگونه ناخالصی نمی‌پذیرد و این خطابی به همه خدمتگزاران و مسئولان است، اظهار کرد: ضعف و کاستی مسئولان ربطی به انقلاب ندارد و دولت مردمی که خود را فرمانبردار ولی مطلق فقیه می‌داند به دنبال مبارزه با فساد و خدمت است.

زارعی‌کوشا گفت: دشمنان بیش از ۳۰ سال در دایره مرزها جنگ‌های نیابتی برپا کردند اما در انتقال ناامنی به ایران موفق نشدند و ایران در میانه آتش امن‌ترین کشور دنیاست که به واسطه از خودگذشتگی فرزندان امام حاصل شده است.

وی افزود: اگر دیروز با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، ما را متهم به توهم توطئه و تندروی می‌کردند دنیا امروز شاهد بزرگترین جنایت بشری در غزه است که بیش از ۲۰ هزار شهید و ۵۰ هزار مجروح نتیجه آن است؛ جنایتی که حیثیت سازمانهای بین المللی بی تفاوت را بر باد داد.

استاندار کردستان در پایان گفت: به فصل الهی آنچه که اتفاق خواهد افتاد تحقق پیش‌بینی‌های امام راحل مبنی بر نابودی اسرائیل به دست جوانان و نوجوانان است.

انتهای پیام
captcha