تویسرکان رتبه دوم استان در کمک به مردم مظلوم غزه را داشت
کد خبر: 4188106
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸

تویسرکان رتبه دوم استان در کمک به مردم مظلوم غزه را داشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بود که به عنوان‌ نخستین جمعیت در غزه حضور پیدا کرد و ۱۰ هزار تن کمک توسط کشتی برای مردم غزه ارسال شد، گفت: بیش از ۱۰۸ ميليارد تومان کمک نقدی جمع آوری شده بود که ۵۹۰ میلیون تومان سهم استان همدان بود و تویسرکان رتبه دوم استان در خصوص بخشندگی به مردم مظلوم غزه را داشت.

علی سنجربیگی مدیرعامل جمعیت هلال احمربه گزارش ایکنا از همدان، علی سنجربگی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، امروز ۲۴ آذرماه در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه اعضاء جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان در سالن اجتماعات هلال احمر شهرستان گفت: سازمان ملل متحد به واسطه خدمات داوطلبانه در سال ۱۹۸۵ روز ۵ دسامبر را به عنوان روز جهانی داوطلب نام گذاری کرد و این نام‌گذاری به واسطه اهمیت کار داوطلبانه و ترویج کار داوطلبانه در جهان انجام شد.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته داوطلب «امید و فراتر از آن ایمان» است، گفت: در ایام هفته داوطلب امسال ۳۴ خدمت داوطلبانه و ۳۴ پروژه محرومیت زدایی در سطح استان انجام شده است، ۱۰ پروژه خدمت در روستاهای محروم که یک میلیارد و هفتصد میلیون ارزشش بوده توسط داوطلبان انجام شده است همچنین ۱۰ دستگاه ۵ و ۱۰ هزار لیتری به روستاها اهدا شده که نشانه کار بزرگ داوطلبان است.

سنجربیگی با بیان اینکه پیشینه خدمات داوطلبانه به دوره باستان برمی‌گردد، در ادبیات داستانی ما مانند شاهنامه نشان می دهد از گذشته در کشور ما خدمات داوطلبانه وجود داشته است، گفت: در اسلام هم نیکوکاری رنگ و بویی دیگر پیدا کرده و در آیات و روایات فروان به کار خیر سفارش شده است.

سنجر بگی اظهار کرد: مهمترین دغدغه دکتر کولیوند رئیس سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران توجه به معیشت امدادگران بود که با ارتقا هزینه ایاب و ذهاب و بیمه امدادگران این کار را آغاز کرد و بیش از ۸ هزار نفر از داوطلبان پایگاه امدادی توسط شرکت نیروی انسانی که انتخاب شده جذب می شوند. 

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد افزایش نیروی انسانی داریم که کار بزرگی است تصریح کرد: امسال در هفتمین لایحه برنامه توسعه با ارتباط سازنده رئیس سازمان جمعیت هلال احمر با دولت و مجلس ۴ حکم موثر برای هلال احمر تصویب شد که یکی از مهترین حکم ها این است که از فروش هر خودرو یک درصد برای خرید آمبولانس تخصیص می یابد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: یکی از پیگیرترین جمعیت‌ها جهت حضور در غزه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بود که به عنوان‌ نخستین جمعیت در غزه حضور پیدا کرد. حضور در مجامع بین المللی و کسب جایزه بین‌المللی و بشردوستانه هنری ‌داویسون به جمعیت هلال‌احمر ایران و ترکیه از دیگر افتخارات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه ۱۰ هزار تن کمک توسط کشتی برای مردم غزه ارسال شد، گفت: بیش از ۱۰۸ ميليارد تومان کمک نقدی جمع آوری شده بود که ۵۹۰ میلیون تومان سهم استان همدان بود و تویسرکان رتبه دوم استان در خصوص بخشندگی به مردم مظلوم غزه را داشت.

سنجربیگی با بیان اینکه در اربعین گذشته ۴هزار نفر پزشک و کادر سلامت مستقر در عراق داشتیم گفت: ۲۶۰ نفر از داوطلبان هم اهدای خون داشتند. با استفاده از دانش و تکنولوژی‌های جدید نظیر هوش مصنوعی شاهد رشد بی‌نظیری در جمعیت هلال احمر بودیم، خودرو کمک دار برای آمبولانس به ناوگان امدادی جمعیت اضافه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha