ذکاوت فاطمه(س) در مقابله با جنگ روایت‌ها درس‌آموز است
کد خبر: 4188051
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

ذکاوت فاطمه(س) در مقابله با جنگ روایت‌ها درس‌آموز است

امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه ذکاوت فاطمه(س) در مقابله با جنگ روایت‌ها را باید آموخت گفت: حضرت زهرا(س) در فضای غبارآلود جنگ روایت‌ها با بیان حقیقت‌ها و ایجاد خوراک فکری برای آیندگان با واکنش سریع همراه با استفاده از زبان هنر و قرائت خطبه‌های شفاف در مقابل دشمن زمان خود ایستاد.

سیدمحمدحسن مدرسی، امام جمعه موقت بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن مدرسی، امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد، امروز، 24 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: صلوات تنها لفظی نیست و قلبی است که مرتبه بالاتر آن صلوات عملی است، صلواتی که مودت قرآنی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره اقدامات حضرت فاطمه(س) در مقابل جنگ روایت‌ها اظهار کرد: جنگ روایت‌ها قدمتی به قدمت تاریخ دارد و پاشنه آشیل تمامی اعتقادات و فرهنگ‌ها است؛ از جمله ویژگی‌های جنگ روایت‌ها نداشتن آتش‌بس و محدودیت مکانی و زمانی است، تغییر نگاه در فضای جنگ و ایجاد نقطه غبارآلود در اذهان عمومی از دیگر ویژگی‌های جنگ روایت‌ها است.

امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد ادامه داد: حضرت زهرا(س) در فضای غبارآلود جنگ روایت‌ها با بیان حقیقت‌ها و ایجاد خوراک فکری برای آیندگان با واکنش سریع همراه با استفاده از زبان هنر و قرائت خطبه‌های شفاف در مقابل دشمن زمان خود ایستادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری با بیش از ۱۰۰ رأی در مجمع عمومی سازمان ملل و وتو آن در شورای امنیت سازمان‌ملل با ۱۳ رأی گفت: قانون وتو مصداق بارز قانون جنگل است و زمانی که نوبت به بازدارندگی جنایت‌کاران می‌رسد توسط اعضای شورای امنیت سازمان ملل وتو می‌شود؛ درست زمانی که بیش از ۱۸ هزار فلسطینی که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند شهید شدند بازهم آتش‌بس فوری توسط اعضای این سازمان وتو شد که این بیانگر ناکارآمدی این نهادهای بین‌المللی و چراغ سبزی برای جنایات بیشتر است.

مدرسی، اینگونه اقدامات را عاملی برای افزایش نفرت جهانی و بیانگر به بن‌بست رسیدن رژیم صهیونیستی دانست و عنوان کرد: تلاش مجامع بین‌المللی برای دفاع از اقدامات رژیم‌صهیونیستی بیانگر شکست نظامی و امنیتی و راهبردی این رژیم است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، مقابله با فساد در عرصه‌های مختلف را یکی از مطالبات به حق مردم عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تأکید داشتند؛ فساد هرچند کم زیبنده نظام اسلامی نیست و دولت برای جلوگیری از این موضوع اقداماتی انجام داده است اما کافی نیست. این سؤال نیز مطرح می‌شود چرا بودجه محدود مملکت و بیت‌المال به جای اینکه صرف کالاهای اساسی مانند دارو شود، صرف واردات کالاهای غیرضروری می‌شود.

امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد ضمن محکوم کردن حادثه تروريستی در راسک گفت: شهادت بیش از ۱۰ نیروی امنیتی کشور در این حادثه تروریستی را تسلیت گفته و خواهان برخورد جدی و اشد مجازات برای عاملان این حادثه دردناک هستیم.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: عمده مردم در بخش مرکزی خواهان پیگیری مسئولان استان در زمینه پارکینگ ماشین‌های سنگین در این بخش به ویژه فهرج هستند.

انتهای پیام
captcha