وحدت حوزه و دانشگاه، گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4188037
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
امام‌ جمعه گچساران:

وحدت حوزه و دانشگاه، گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام‌ سیدعنایت هاشمی‌منش با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه، گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب بهترین راه برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه ترسیم ‌شده است که امیدواریم حوزه و دانشگاه در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ سیدعنایت هاشمی‌منش، امام‌ جمعه گچسارانبه گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام‌ سیدعنایت هاشمی‌منش، امام‌ جمعه گچساران، امروز، 24 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گچساران، با اشاره به 25 آذرماه روز تحقیق و پژوهش، اظهار کرد: تحقیق و پژوهش نیاز اساسی هر کشوری برای رشد، توسعه و پیشرفت است و قرآن کریم نیز انسان را به تعقل و تفکر دعوت کرده است، چراکه کسب علم قدرت و آگاهی به همراه دارد.

وی با اشاره به 27 آذرماه، روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت شهید مفتح افزود: وحدت حوزه و دانشگاه گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است؛ بنابراین اتحاد در جامعه است که می‌تواند موجب پیشرفت جامعه شود و حوزه و دانشگاه باید پرچم‌دار این وحدت باشند. در بیانیه گام دوم انقلاب بهترین راه برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه ترسیم ‌شده است که امیدواریم حوزه و دانشگاه در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

امام‌ جمعه گچساران با اشاره به 26 آذرماه، سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اضافه کرد: امیدواریم مردم گچساران باز هم با شرکت در مراسم سوگواری دهه دوم فاطمیه ارادت خود به ساحت اهل ‌بیت(ع) را نشان دهند. مراسم محوری این روز از مکان روگذر تا بوستان شهدای گمنام خواهد بود که تقاضا داریم همه اقشار مختلف مردم در این مراسم شرکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ هاشمی‌منش در ادامه بیان کرد: این روزها فضای کشور و استانمان به عطر شهدای خوش‌نام معطر شده است، شهدایی که اسوه ایستادگی، جوانمردی، مقاومت و پایمردی هستند، عصر امروز نیز شهرمان میزبان سه شهید گمنام است و اما آنچه مهم است حرکت در مسیر شهداست و هدف شهدا مبارزه با ظلم و ستمگری در عالم بود. شهدا مخالف بی‌حجابی و بی‌عفتی بودند و امروز راه شهدا ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در بحث اختلاس چای دبش ردپای برخی عوامل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دیده می‌شود و آنچه مسئله است باید برای مردم تبیین شود، چرا این‌ همه دلار فقط در اختیار یک شرکت گذاشته می‌شود و مردم انتظار دارند از سران قوای محترم که ریشه فساد در کشور را قطع کنند و برخورد قاطع نیز صورت گیرد.

امام جمعه گچساران یادآور شد: سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به روسیه دستاوردهای خوبی داشته است و اما مردم باید نتیجه این حرکت‌ها و اقدامات را در اشتغال، معیشت وزندگی‌شان ببینند. نکته دیگر اینکه متأسفانه در بازار نظارت آن‌چنانی وجود ندارد و کالاها با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود؛ متولیان امر باید در بازار نظارت کنند و در این راستا جدیت داشته باشید.

حجت‌الاسلام‌ هاشمی‌منش در پایان گفت: مسئله اشتغال جوانان همچنان دغدغه اصلی مردم است و مردم ما دین‌دار و پایبند به انقلاب هستند و مسئولان نیز تلاش کنند و در حل مشکلات جوانان جدیدت داشته باشند، بنابراین هیچ‌وقت خدمات هیچ دولتی را زیر سؤال نبرده و نمی‌بریم، اما اگر جایی هم کوتاهی صورت گرفته حتماً باید تذکر داد.

انتهای پیام
captcha