حیثیت استکبار با خون زنان و کودکان غزه از بین رفت
کد خبر: 4188005
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
نماینده ولی فقیه در سپاه:

حیثیت استکبار با خون زنان و کودکان غزه از بین رفت

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی گفت: کمر اسرائیل و استکبار شکسته است، اما باید بدانیم که پیروزی بزرگ‌تر از این نیز وجود دارد؛ اینکه حیثیت استکبار در افکار عمومی با خون زنان و کودکان غزه خرد شده، پیروزی بزرگ‌تری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارانبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی تیپ امام جعفر صادق(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در یادواره شهدای روحانی گردان‌ها و دو شهید گمنام تیپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع) و شهدای طلبه مدافع امنیت که شب گذشته، 23 آذرماه در سالن همایش‌های تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، اظهار کرد: این‌گونه جلسات را برای کسب حیات، معنویت، رشد و تعالی باید غنیمت شمرد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سخت‌ترین مصیبت در عالم اسلام هستیم، مطرح کرد: امام صادق(ع) فرمودند گرچه کربلا برای ما مصیبت سنگین و بزرگی است، اما سقیفه، آتش زدن درب خانه حضرت زهرا(س) و شکسته شدن کمر حضرت زهرا(س) با لگد از همه سخت‌تر بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه این ایام تمام اهل بیت(ع) عزادار هستند، بیان کرد: باید ممنون و شاکر خداوند باشیم که ما را عاشق و پیرو اهل بیت(ع) قرار داده است؛ این موضوع را باید لطف خداوند بدانیم نه اینکه خودمان در این مسیر قرار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه خداوند انسان را ابدی آفریده است، اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که انسان جاودان است و ابدیت خود را باید خودش بسازد و این دنیا محلی برای ساختن عالم بقا است؛ دنیا ظرف ساختن ابدیت است، اسلام ضد دنیا نیست و تنها اسلام بندگی دنیا و دنیایی که بر انسان سوار می‌شود را نهی کرده است.

حاجی‌صادقی با اشاره به اینکه باید بدانیم که با چه اقداماتی در دنیا بازنده نخواهیم شد، یادآور شد: خداوند در قرآن کریم به این پرسش حدود ۱۰ پاسخ داده است؛ خداوند انسان را هدفمند خلق کرده است و اگر انسان هدف را گم‌ کند راه را گم کرده و بازنده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه قهرمان و برندگان حیات دنیوی را باید بشناسیم، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم به این موضوع نیز پاسخ داده و گروهی از افراد از جمله انبیاء، صالحین و شهدا را معرفی کرده است؛ شهدا قهرمانان پیروزی در حیات دنیوی هستند و شهید کسی است که حیات مادی دنیوی را داد و حیات ارزشمند اخروی را به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه شهید زنده نیست بلکه شهید زنده کننده است، تصریح کرد: در هر جلسه شهدا که با توجه شرکت کنیم حیاتی را کسب خواهیم کرد؛ نباید به گذشته خود اطمینان کنیم، افراد بسیاری عمری دین‌دارانه زندگی کردند، ولی دین‌دارانه از این دنیا نرفتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه نسبت به شهادت صبر نیاز نیست بلکه نسبت به شهادت شکر لازم است، اضافه کرد: شهید ناکام نیست بلکه شهید کامیاب است؛ خداوند پیغام‌رسان پیام شهید به ما است، شهادت واقعا «احلی من العسل» و یک نعمت برای سعادت انسان است.

حاجی صادقی با اشاره به اینکه خانواده شهدا باید هر روز به‌خاطر شهادت فرزندشان خدا را شکر کنند، یادآور شد: تحمل شهادت نزدیکان دارای اجر و لذت در تقرب الی الله است، شهید عامل بقای دین خداوند و عامل عزت جبهه خداوند است و اینکه اگر امروز ما توفیق بندگی خداوند را داریم و حوزه‌های علمیه با قدرت به نشر معارف اهل بیت(ع) می‌پردازند به برکت شهادت حضرت زهرا(س)، امیرالمؤمنین(ع)، امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است؛ حضرت زهرا(س) در ۱۸ سالگی به شهادت رسیدند و با شهادت خود موجب شدند دین اسلام ۱۸ ساله باقی نماند و تا امروز استمرار پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه این انقلاب، اسلام را زنده نگه داشته است، بیان کرد: ۴۵ سال است که جبهه استکبار در حال انواع دشمنی‌ها و توطئه‌ها با انقلاب اسلامی است، ولی این انقلاب همواره به پیشرفت ادامه داده است؛ اگر دشمن و جبهه استکبار نتوانسته بر این انقلاب اسلامی تسلط پیدا کند به برکت خون شهداست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه حضرت ابالفضل(ع) شهادت را یاد دادند، اظهار کرد: ایشان به ما یاد دادند که اگر خداوند را شناختی و می‌خواهی به آن برسی، باید امام را بشناسی و از آن پیروی کنی؛ شهدا این موضوع را فهمیدند و به ما آموزش دادند، حماس پیروزی بسیار بزرگی در مقابل اسرائیل داشته است چراکه گروهی که در تونل‌های زیرزمینی بودند توانستند به ارتشی که خود را شکست ناپذیر می‌خواند حمله کنند.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری اسرائیل شکستی ترمیم‌ناپذیر خورده است، بیان کرد: کمر اسرائیل و استکبار شکسته است، اما باید بدانیم که پیروزی بزرگ‌تر از این نیز وجود دارد؛ اینکه حیثیت استکبار در افکار عمومی با خون زنان و کودکان غزه خرد شده، پیروزی بزرگ‌تری بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه خداوند درحال زمینه‌چینی نابودی جبهه استکبار است و در مرحله نخست باید چهره نفاق و خباثت جبهه استکبار در افکار عمومی نمایان شود، گفت: با این اتفاقات ان‌شاءالله زمینه‌سازی ظهور اتفاق خواهد افتاد، مقام معظم رهبری می‌فرمایند که من رزق هرساله خود را از فاطمیه می‌گیرم و ما نیز باید در این ایام دست به دعا برداریم.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه نگرانی ما از آینده نباید از ناحیه دشمن باشد، یادآور شد: باید نگرانی ما از این باشد که آیا پیروزی جبهه حق بر باطل را خواهیم دید و در جبهه حق از این دنیا می‌رویم یا خیر.

خبرنگار: علی حسینی

انتهای پیام
captcha