کمک به تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان؛ مأموریت اصلی شرکت پیشگامان بسیج
کد خبر: 4187996
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۰
در اختتامیه جشنواره «جهادگران علم و فناوری» مطرح شد

کمک به تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان؛ مأموریت اصلی شرکت پیشگامان بسیج

معاون توسعه و سرمایه‌گذاری شرکت پیشگامان توسعه فرآیند بنیاد تعاون بسیج به فعالیت‌های این شرکت در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: مأموریت اصلی شرکت پیشگامان کمک به تجاری‌سازی محصولات فناوری و دانش‌بنیان است.

محمدحسن بهشت‌آیین، معاون سرمایه‌گذاری شرکت پیشگامان توسعه  بسیج

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدحسن بهشت‌آیین، معاون توسعه و سرمایه‌گذاری شرکت پیشگامان توسعه فرآیند بنیاد تعاون بسیج در مراسم اختتامیه جشنواره «جهادگران علم و فناوری» که 23 آذرماه در سالن امامت مجتمع شهید حاج قاسم سلیمانی سنندج برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان کردستان گفت: علی‌رغم تلاش دشمنان برای توطئه‌افکنی در این استان، مردم کردستان به عناوین مختلفی از جمله هنر، علم، فرهنگ، دانش و مجاهدت‌های خاموش شهره دارد.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی استان کردستان زمینه‌ای را برای توسعه استان در بخش‌های مختلف گردشگری، صنعتی، دامپروری، معدنی، صنایع بزرگ استان و... فراهم کرده است که به‌طور کامل از این موقعیت استفاده نشده است.

معاون توسعه و سرمایه‌گذاری شرکت پیشگامان توسعه فرآیند بنیاد تعاون بسیج بیان کرد: اگر مجموعه‌های بزرگ صنعتی استان از حوزه نوآوری و فناوری حمایت کنند می‌توانیم شاهد رشد و پیشرفت علم و فناوری در استان باشیم، در این راستا رغبت صنعتگران در این بخش بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه گفت: وجود مرز و ارتباطات با اقلیم کردستان، اتحاد و همگرایی بین مردم با وجود تنوع مذهبی، همگرایی در حرکت به سمت توسعه و پیشرفت و استفاده از ظرفیت‌ استان‌های همسایه از دیگر توانمندی‌های استان بوده که می‌توان به بهترین شکل ممکن از آن استفاده برد.

بهشت‌آیین با اشاره به اینکه علی‌رغم عقب‌ماندگی‌های کشور در گذشته و با توجه به رشد علم و فناوری کشور به ویژه در دو دهه گذشته، ایران اسلامی از گلوگاه نوآوری عبور کرده ‌است، افزود: مأموریت اصلی شرکت پیشگامان کمک به تجاری‌سازی محصولات فناوری و دانش‌بنیان است.

وی اظهار کرد: ما امروز با خیل محصولات دانش‌بنیانی مواجه هستیم که نتواسته‌اند به بازار راه پیدا کنند، چراکه متناسب با نیاز بازار محصول دانش‌بنیان تولید نشده است و صرفاً به تولید محصولات دانش‌بنیان کمک کرده‌ایم، اما عدم وجود بازار به یک معضل برای شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شده است.

معاون توسعه و سرمایه‌گذاری شرکت پیشگامان توسعه فرآیند بنیاد تعاون بسیج با تأکید بر اینکه شرکت پیشگامان این امر را در اولویت خود قرار داده است که متناسب با نیاز بازار محصولات تولید شود، افزود: در مقابل تهاجم همه جانبه به اقتصاد کشور باید راهبردهایی صورت گیرد.

وی یکی از راهبردهای اصلی در این بخش را اتصال دانشگاه به صنعت دانست و یادآور شد: شناسایی دقیق زنجیره‌های ارزش منطقه‌ای و ملی یکی دیگر از راهبردهاست که این به ما یک راهکار اصلی برای تولید محصولات خواهد داد و این راهکار منتج به سرمایه‌گذاری و سرریزشدن سرمایه خواهد شد.

بهشت‌آیین نبود حلقه‌‌های میانی اتصالی را یکی دیگر از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان ذکر کرد و افزود: موازی‌کاری نهادهای حاکمیتی یکی دیگر از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان است، چراکه شبکه‌سازی لازم در این بخش صورت نگرفته است که پیشگامان این امر را نیز در دستور کار دارد.

وی کریدورهای صادرات را لازمه توسعه تولیدات دانش‌بنیان دانست و گفت: اقتصاد کردستان یک استان صادرات‌محور باید باشد و می‌تواند یکی از این هاب صادراتی برای محصولات دانش‌بنیان خود و کشور نقش‌آ‌فرینی کند که امیدواریم هرچه زودتر شاهد این امر باشیم.

معاون توسعه و سرمایه‌گذاری شرکت پیشگامان توسعه فرآیند بنیاد تعاون بسیج بانک نیازهای فناورانه را یکی دیگر از ضروریات در این حوزه دانست و افزود: پیشگامان توسعه تمام تلاش خود را در این بخش به‌کار گرفته است.

وی به حمایت‌های شرکت پیشگامان اشاره کرد و گفت: حمایت‌های مالی شرکت پیشگامان از طریق اعطای تسهیلات کم‌بهره، مشارکت مدنی و سرمایه در گردش، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه بلندمدت، بسیج منابع، از حمایت‌های شرکت پیشگامان از شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان است که امیدواریم راه‌گشا باشد.

انتهای پیام
captcha