۱۲ هزار نفر در کرمان مشمول دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت هستند
کد خبر: 4187800
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

۱۲ هزار نفر در کرمان مشمول دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار نفر نیز در استان مشمول طرح جوانی جمعیت هستند که باید برای این افراد زمین تأمین شود، گفت: ۲۵۳ هزار و ۸۷۹ نفر کرمانی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

نشست خبری معاون عمرانی استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، مصطفی آیت‌الهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان امروز، ۲۲ آذرماه در نشست خبری با موضوع طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت با بیان اینکه، تأمین چهار میلیون مسکن یکی از هدف اصلی دولت است، گفت: سهمیه استان کرمان در نهضت ملی مسکن ۱۴۹ هزار و ۸۹۳ واحد است که ۱۲۸ هزار و ۱۸۰ واحد سهیمه شمال استان و ۲۱ هزار و ۷۱۳ واحد سهیمه جنوب استان است.

وی از ثبت‌نام ۲۵۳ هزار و ۸۷۹ نفر کرمانی در سامانه نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: حدود ۱۲ هزار نفر نیز در استان مشمول طرح جوانی جمعیت هستند که باید برای این افراد زمین تأمین شود.

آیت‌الهی موسوی با بیان اینکه وظیفه دولت ایجاد زیرساخت‌ها، تأمین زمین و تسهیل امور برای ساخت است و برای این طرح ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود، به نحوه تأمین زمین برای طرح ملی مسکن اشاره کرد و گفت: زمین‌های دولتی به طرح مسکن مهر اختصاص داده شده بود و در محدوده قانونی استان فقط ۲۲۰ هکتار داشتیم که ۱۰۸ هزار واحد را تأمین میکرد و حدود ۳ هزار هکتار زمین دیگر نیاز داشتیم لذا براساس قانون در صورت کسری باید از دستگاه‌های اجرایی زمین گرفته شود یا محدوده جدید به شهرها الحاق کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه از بابت تأمین زمین در استان دیگر مشکلی وجود ندارد و کرمان از این نظر در کشور جزو استان‌های برتر و رتبه دوم است، تصریح کرد: در کل استان زمین‌های مورد نیاز جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن تأمین و بیشتر سایت‌ها طراحی شده است و به زودی واگذاری قطعات زمین به مردم آغاز می‌شود. کرمان همچنین جزو استان‌های برتر در حوزه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی است و حدود ۷۰ درصد روستاهای استان مقاوم سازی شده‌اند.

آیت‌الهی موسوی در پایان به تأمین زیرساخت‌های زمین‌های طرح ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹۰ میلیارد تومان به تکمیل زیرساخت‌های آب و برق این زمین‌ها اختصاص داده شده و از لحاظ تأ‌مین گاز نیز مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha