مدیریت شهری بر مبنای اندیشه دینی، شیراز را به الگویی برای جهان تبدیل می‌کند
کد خبر: 4187737
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

مدیریت شهری بر مبنای اندیشه دینی، شیراز را به الگویی برای جهان تبدیل می‌کند

به اعتقاد رئیس شورای شهر شیراز، این شهر می‌تواند به الگویی برای تمام دنیا تبدیل شود، به شرطی که مدیریت آن بر مبنای اندیشه دینی، بتواند سطح رفاه و اقتصاد مردم را به سطح مطلوبی برساند.

سیدابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، ۲۲ آذرماه در همایش روز ملی پژوهش و نوآوری در شیراز ابتدا به یک مشکل اساسی در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: مشکل عمده ما در حوزه پژوهش این است که هنوز به آن درک متقابلی که باید از یکدیگر داشته باشیم، نرسیده‌ایم.

وی افزود: مشکل اینجاست که پژوهشگران کار پژوهشی خود را انجام می‌دهند، ما در شورای شهر برنامه‌ریزی‌های خودمان را انجام می‌دهیم و  شهرداری هم کار می‌کند. هر کسی هم سعی می‌کند کار خودش را خوب انجام دهد، اما چون هماهنگی بین این سه حلقه وجود ندارد، هم‌افزایی اتفاق نمی‌افتد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: نباید به پژوهش به عنوان یک چیز فانتزی و شیک که صرفا بشود با آن پز داد، نگاه کنیم. اینکه پژوهش‌ها چقدر در حوزه مدیریت شهری تاثیر داشته است، باید بررسی شود.

حسینی خطاب به پژوهشگران حاضر در نشست، گفت: شما اگر بتوانید یک سبک مدیریتی به ما یاد بدهید که چگونه این مجموعه را دور هم به عنوان یک مجموعه متشکل که با هم کار می‌کنند و به‌هم اعتماد دارند، جمع کنیم، یک جریان متوازن و متعادل اتفاق می‌افتد که می‌تواند اثرگذاری مطلوب‌تری داشته باشد.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه چیزی که در حال حاضر در حوزه مدیریت شهری می‌بینیم، آن چیزی که می‌تواند اتفاق بیفتد نیست، افزود: شیراز به عنوان یک شهر تمدن‌ساز شناخته می‌شود و اگر بخواهیم بر اساس نگاه پژوهشگرانه پیش برویم، این شهر می‌تواند به عنوان الگویی در سطح کشور مطرح شود و حتی در دراز مدت می‌توان این مدل را در سطح جهانی هم ارائه کرد.

حسینی ادامه داد: کشورهای اروپایی به این خاطر در بعضی زمینه‌ها جلوتر از ما هستند که آن چیزی را که می‌اندیشند، فلسفه و تاریخشان را به کف شهر و جامعه آورده‌اند. بنابراین رابطه فلسفه آنها با مدیریت شهری‌شان مشخص است. این اتفاق اگر اینجا بیفتد، ارزشمند است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از سند در دست نگارشی خبر داد که بر اساس آن، شیراز باید بر تراز لقب «سومین حرم اهل بیت(ع)» قرار بگیرد و سپس افزود: ما برای نوشتن این سند، ابتدا باید ببینیم سومین حرم اهل بیت(ع) بودن یعنی چه؟ این لقب مهم، نباید به احداث حسینیه و آذین‌بندی شهر محدود شود.  باید سطح رفاه، اقتصاد، آرامش و آسایش مردم را به جایی برسانیم که در تمام دنیا نمونه باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان خطاب به پژوهشگران حوزه مدیریت شهری گفت: هدف ما این است که مدیریت شهری بر مبنای اندیشه دینی شکل بگیرد و هم شورای شهر و هم شهرداری شیراز در این زمینه همکاری لازم را با شما خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha