سربازان مهارت‌های شغلی را فرا می‌گیرند
کد خبر: 4187564
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
سردار کمالی خبر داد:

سربازان مهارت‌های شغلی را فرا می‌گیرند

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی نیرو‌های مسلح گفت: سربازان کشور حین خدمت بسته به علاقه شخصی و نیاز بازار مهارت‌های شغلی فرا می‌گیرند.

نشست بازرسان نیروهای مسلح استان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، سردار موسی کمالی، مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی نیرو‌های مسلح امروز ۲۱ آذرماه در نشست تخصصی بازرسان قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری که با حضور سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) و سردار منوچهر امان‌اللهی، فرمانده انتظامی استان در شهرکرد برگزار شد، گفت: سالانه ۳۵۰ هزار جوان کشور وارد امر مقدس سربازی می‌شوند که از این پس به آن‌ها مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود.

کمالی افزود: قرارگاه مهارت‌آموزی مشاغل به سربازان و کادر وظیفه نیرو‌های مسلح در سراسر استان‌ها با مسئولیت استانداری تشکیل شده و آموزش‌ها بر اساس اولویت و نیاز هر منطقه به سربازان ارائه می‌شود.

وی آموزش‌ها را در دو بخش عمومی و تخصصی بیان کرد و گفت: سبک زندگی، کسب و کار سواد مالی، امداد و نجات، گردشگری، تبلیغات فنی، مهندسی کشاورزی، برنامه نویسی و عکاسی بخشی از این مهارت آموزی‌ها است.

مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی نیرو‌های مسلح تعمیرکار سخت‌افزار تلفن همراه، برق خودرو، آبگرمکن، نانوایی سنتی و لواش، پیرایشگری مردانه، درب و پنجره سازی پروفیل آهنی، نصاب کولر‌های گازی و آشپزی را از دیگر عناوین آموزش‌های حین خدمت به سربازان بیان کرد.

کمالی با بیان اینکه به مهارت آموزان مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود، تصریح کرد: مهارت آموزی‌ها فقط به دوران سربازی ختم نمی‌شود بلکه بعد از پایان دوره خدمت تسهیلات یک تا یک میلیارد و پانصد میلیون ریالی به مهارت‌آموزان نیرو‌های مسلح پرداخت می‌شود و تا رسیدن آن‌ها به شغل مناسب به مدت سه سال رصد خواهند شد.

انتهای پیام
captcha