برگزاری مراسم ایام فاطمیه در بیش از ۵ هزار نقطه سیستان‌و‌بلوچستان
کد خبر: 4187527
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

برگزاری مراسم ایام فاطمیه در بیش از ۵ هزار نقطه سیستان‌و‌بلوچستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌و‌بلوچستان گفت: ۳۰ عنوان برنامه مختلف فرهنگی و مذهبی در بیش از پنج هزار نقطه جمعیتی استان برای اجرا برنامه‌ریزی و به ادارات شهرستانی و نمایندگی‌ها نیز ابلاغ شده است.

ایام فاطمیهبه گزارش ایکنا از سیستان‌و‌بلوچستان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مصطفی جهانشاهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌و‌بلوچستان صبح امروز سه‌شنبه، 21 آذرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت تشریح برنامه‌های ایام فاطمیه برگزار شد،گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و ابلاغیه‌های ارسالی از سازمان تبلیغات اسلامی، ۳۰ عنوان برنامه مختلف فرهنگی و مذهبی در بیش از پنج هزار نقطه جمعیتی استان برای اجرا برنامه‌ریزی و به ادارات شهرستانی و نمایندگی‌ها نیز ابلاغ شده است.
 
وی اضافه کرد: فاطمیه امسال از دو جهت دارای اهمیت است و متناسب با آن، دو کلید واژه و شعار مهم دنبال خواهد شد، شعار سال فاطمیه امسال تحت عنوان «#مادرم_مظلومه_بود_و_یاور_مظلوم_ها»، بوده و درصدد هستیم نسبتی بین مسئله فاطمیه و فلسطین طی این ایام، برقرار کنیم چرا که حضرت زهرا(س) نماد مقاومت و ایستادگی هست، بر این اساس این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و در مراسم‌های فاطمیه توجهات ویژه‌ای به موضوع فلسطین خواهد شد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌و‌بلوچستان در ادامه تصریح کرد: مسئله دوم که جنبه محتوایی دارد کلید واژه «معجزه مادری» است، توجه به نقش مادری در فاطمیه دارای ارزش بالایی هست، تبلیغات مسمومی که دشمن علیه نقش مادری در دستور کار قرار داده، باعث تضعیف و کوچک شدن آن شده که در مراسم‌های فاطمیه قصد پررنگ کردن جایگاه ارزشمند مادری را داریم.
 
حجت‌الاسلام و‌المسلمین جهانشاهی گفت: یکی از ابعاد پرداختی به موضوع فرزندآوری توجه به نقش مادری و این موهبت الهی، تلاش شده به توزیع و تولید محتوا در قالب کتب و جزوه به آن در هیئات مذهبی حسینیه‌ها و تکایا بپردازیم تا جایگاه نقش مادری به جایگاه اصلی خود در جامعه برگردد.
 
وی با اشاره به این مطلب که عزادارن و محبین حضرت زهرا(س) به‌دنبال وحدت و انسجام مسلمانان هستند، اظهار کرد: نکته دیگر نسبت مسئله فاطمیه با ماجرای وحدت و تقریب است که به آن توجه داریم، مراسم‌های فاطمیه در شرایطی برگزار می‌شود که همه عزاداران و محبین حضرت زهرا(س) به‌دنبال وحدت و انسجام مسلمانان هستند تا این وحدت دچار خدشه و آسیب نشود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌و‌بلوچستان تاکید کرد: تلاش بر این است وحدت و انسجام مومنان مورد آسیب قرار نگیرد، مراسمات متعدد و محوری در ایام فاطمیه در سیستان‌و‌بلوچستان در بیش از پنج هزار نقطه برگزار خواهد شد که بیش از ۳۰ عنوان برنامه در قالب پویش‌های متعدد، کرسی‌های تلاوت، ورود به مدارس در قالب پویش «نسل فاطمی» و پویش «پای روضه مادر» شامل برگزاری محافل دانش‌آموزی در مدارس و کلاس است.
 
حجت‌الاسلام و‌المسلمین جهانشاهی افزود: یکی از برنامه‌های مهم ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) امسال در استان، اجتماع عزاداران فاطمی برای تشییع شهدای گمنام در نقاط مختلف سیستان‌و‌بلوچستان است که در روز یک‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.
 
وی بیان کرد: در ایام فاطمیه هدف ما بسط و گسترش خلقیات و فضایل و ارزش‌های حضرت زهرا سلام‌الله در جامعه از هدف اصلی فاطمیه بسط نگاه فاطمی و اخلاق‌های فاطمی در این زمینه افتخار جامعه ما است که از طریق برگزاری محافل و مجالس و پرداختن به معارف از سیره مهم حضرت زهرا بتوانیم این اتفاق مهم را رقم بزنیم.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌و‌بلوچستان با بیان اینکه «فاطمیه»، رمز اختلاف نیست نیاز جامعه اسلامی است که باید همه به سیره دخت رسول‌الله(ص) رجوع کنیم، اضافه کرد: حضرت زهرا(س) مایه پیوند اجتماعی بوده ما همه ما باید با پیوند و صلابت جامعه را با وحدت رشد دهیم، در راستای برگزاری باشکوه مراسم‌های فاطمیه برای هیئت‌های مذهبی استان حسینیه‌ها و مساجد توزیع ارزاق شامل گوشت، برنج و مرغ در نظر گرفته شده، این اقدام با همکاری جهادکشاورزی و ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود از طریق شورای هیئت مذهبی است.
انتهای پیام
captcha