تدوین سند سومین حرم اهل بیت(ع) در مرکز پژوهش‌های شورای شهر شیراز
کد خبر: 4187482
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

تدوین سند سومین حرم اهل بیت(ع) در مرکز پژوهش‌های شورای شهر شیراز

شهردار شیراز از تدوین سند سومین حرم اهل بیت(ع) در مرکز پژوهش‌های شورای این شهر خبر داد و گفت: شیراز کلان‌شهری بزرگ و در تراز سومین حرم اهل‌ بیت(ع) است و مسائل متنوع و مختلفی دارد.

دیدار شهرداری شیراز با فرمانده لشکر 19 فجربه گزارش ایکنا از فارس، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، 21 آذرماه در دیدار با فرمانده لشکر عملیاتی 19 فجر در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دستغیب، بیان کرد: ارتباط شهرداری با همه دستگاه‌ها در حال حاضر ارتباط مطلوب و تعاملی است.

وی با بیان اینکه ما قدردان تلاش و زحمات سبزپوشان سپاه و بسیج هستیم، افزود: این نهاد مقدس پس از جنگ هم در مرزها و بیرون از مرزها تلاش خود را ادامه داد.

اسدی با تأکید بر موضوع امیدآفرینی و کار و تلاش در شرایط فعلی تصریح کرد: شأن و جایگاه مسئولان صرفاً خدمت بی‌منت به مردم است.

وی با بیان اینکه شیراز کلان‌شهری بزرگ و در تراز سومین حرم اهل‌ بیت(ع) است و مسائل متنوع و مختلفی دارد، گفت: امروز شهرداری‌ها به‌صورت خودکفا کار را پیش ‌می‌برند.

شهردار شیراز ادامه داد: خوشبختانه ارتباط خوبی بین شهرداری و شورای اسلامی شیراز در دوره مدیریت فعلی برقرار است و شورا بودجه شهرداری را بیش از چهار برابر کرد که در طول دوران فعالیت شهرداری شیراز، این میزان بودجه معادل ۲۴ هزار میلیارد تومان بی‌سابقه بوده است که ۸۲.۵ درصد آن عمرانی است.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار طرح خرد و کلان در این کلان‌شهر در دست اجرا قرار دارد، گفت: امروز تمرکز ما بر حمل‌ونقل عمومی، جایگزینی اتوبوس‌های جدید به‌جای اتوبوس‌های فرسوده، نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوس‌رانی، تاکسیرانی و مترو است.

اسدی با تصریح اینکه پس از تهران، شهرداری شیراز بیشترین خطوط مترو را در دست اجرا دارد، افزود: از نظر اقدامات عمرانی شهرداری شیراز در کلانشهرها زبانزد است و ۱۳ هزار نیرو در حال تلاش شبانه‌روزی هستند. همان‌گونه که لشکر ۱۹ فجر در جبهه‌های نظامی فعال است، شهرداری هم در خدمت بی‌واسطه مردم است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در شیراز آغاز شده که در کوتاه‌مدت نتایج آن قابل‌ مشاهده خواهد بود، اظهار کرد: سند سومین حرم اهل‌ بیت(ع) نیز در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز در دست تدوین قرار دارد.

سردار ظهراب قنبری، فرمانده لشکر عملیاتی 19 فجر نیز در این دیدار بیان کرد: لشکر عملیاتی ۱۹ فجر در فروردین سال ۱۳۶۲ راه‌اندازی شد، اما رزمندگان فارس قبل از آن در قالب تیپ امام مهدی(عج) و سپس در تیپ ۲۲ بهمن و نهایتاً تیپ امام سجاد(ع) در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند.

وی با بیان اینکه لشکر عملیاتی ۱۹ فجر همه مأموریت‌ها خوش درخشیده است، افزود: در دفاع مقدس نیز بیش از ۴۵ عملیات داشتیم که ویژه‌ترین آن کربلای ۵ بود و این لشکر تاکنون شش هزار و ۱۱۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. پس از دفاع مقدس نیز مأموریت‌های متعددی به‌ویژه در مرزهای جنوب شرقی داشتیم.

فرمانده لشکر 19 فجر با بیان اینکه پرچم رزمندگان اسلام همیشه بالا بوده است، بیان کرد: لشکر عملیاتی ۱۹ فجر در راه، جاده‌سازی، برق‌رسانی و بهداشت در جنوب شرق کشور نیز سال‌های متمادی تلاش کرد.

قنبری در بخش دیگر سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش شبانه‌روزی شهرداری شیراز در اجرای پروژه‌های بزرگ گفت: به‌عنوان نمونه، شهرداری شیراز در پروژه لوله‌گذاری دروازه قرآن جهادی کار کرد.

آرش فرج‌زاده، قائم‌مقام شهردار شیراز نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه شهرداری شیراز در دوره فعلی مدیریتی با برنامه محوری فعالیت و مسائل جاری شهر را شبانه‌روزی دنبال می‌کند، افزود: در دور دوم سفر ریاست جمهوری به فارس، بسیاری از پروژه‌های بزرگ‌مقیاس شهرداری شیراز بالغ‌ بر ۲۱ هزار میلیارد تومان به سرانجام رسید و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

بنا به اظهار فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای در دهه فجر امسال نیز بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه شهرداری شیراز به افتتاح می‌رسد و یا کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن‌ها به زمین زده می‌شود. اگرچه شرایط اقتصادی انجام کارها را تحت‌تأثیر قرار داده است، اما شهرداری شیراز، اجرای پروژه‌های بزرگ و تأثیرگذاری را در دستور کار دارد.

قائم‌مقام شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه پروژه‌های شهرداری گسترده و‌ در چهارگوشه شهر اجرایی شده‌اند، گفت: مصداق این مهم، بزرگراه شهید استوار است که نقش بسزایی در کاهش ترافیک جنوب شرقی این کلان‌شهر دارد، این پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام
captcha