جهاددانشگاهی کارهای بر زمین مانده را شناسایی کند
کد خبر: 4187414
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان:

جهاددانشگاهی کارهای بر زمین مانده را شناسایی کند

آیت‌الله محامی گفت: جهاددانشگاهی با انجام کارهای مطالعاتی کارهای بر زمین مانده در سیستان‌و‌بلوچستان را شناسایی و در این جهت نقش‌آفرینی کند و در آن حوزه تبدیل به یک نماد شود.

دیدار امام جمعه زاهدان با رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده‌ ولی‌فقیه در استان،‌ آیت‌الله مصطفی محامی امام‌ جمعه زاهدان، شامگاه دوشنبه، 20 آذرماه، در دیدار رئیس جهاددانشگاهی استان سیستان‌وبلوچستان مطرح کرد: دایره فعالیت‌های جهاددانشگاهی گسترده و حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شود اما به‌طور طبیعی باید وظایف ذاتی خود را تعیین و در کنار آن سایر فعالیت‌های مورد نیاز جامعه را دنبال کند.
 
امام‌ جمعه زاهدان افزود: عدم توجه به این رویکرد سبب از دست رفتن هویت این مجموعه در آینده خواهد شد، باید در جلسات با مسئولان در مرکز کشور این موضوع را طرح بحث و در این جهت تدبیر شود.
 
آیت‌الله محامی بیان کرد: جهاددانشگاهی با انجام کارهای مطالعاتی باید کارهای بر زمین مانده در سیستان‌و‌بلوچستان را شناسایی و در این جهت نقش‌آفرینی کند و در آن حوزه تبدیل به یک نماد شود.
 
همچنین در ابتدای این دیدار عباس صفدری، رئیس جهاددانشگاهی سیستان‌وبلوچستان نیز به تشریح فعالیت‌های این مجموعه پرداخت و در ادامه مطرح کرد: ‌جهاددانشگاهی سیستان‌وبلوچستان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، اشتغال و پژوهش و فناوری فعالیت دارد.
 
وی افزود: از مهمترین اقدامات پژوهشی جهاددانشگاهی می‌توان به راه‌اندازی مرکز تخصصی شبکه پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در شهر زاهدان اشاره کرد.
 
صفدری گفت: سیستان‌وبلوچستان در زمینه رویش گیاهان دارویی ظرفیت بسیار مناسبی دارد و جهاددانشگاهی استان نیز چند سالی است در خصوص توسعه و فرآوری این نوع محصول با استفاده از توان علمی خود ورود جدی داشته است.
انتهای پیام
captcha