دانشجو باید مطالبه‌گر و صبور باشد
کد خبر: 4187129
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
آیت‌الله دژکام:

دانشجو باید مطالبه‌گر و صبور باشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس، دانشجویان را به مطالبه‌گری و در عین حال، استقامت و صبر برای ایجاد تغییرات در جامعه فراخواند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس عصر امروز، 19 آذرماه در دیدار با تشکل‌های دانشجویی فارس با بیان اینکه خداوند پس از خلق آسمان و زمین، انسان را آفرید و به او ماموریت داد تا زمین را آباد کند، افزود: وظیفه ما آبادی زمین است اما نباید توقع داشت همه چیز یک شبه انجام شود.

وی افزود: بنده از سال ۵۴ پای کار انقلاب بودم و هنوز هم خود را در حال مبارزه می‌بینیم. همین مدت زمان، یک درکی به ما در عرصه تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی داده است که شاید شما برای رسیدن به آن، نیاز به زمان داشته باشید. صرف اینکه ما یک ایده و آرمان داشته باشیم، برای آبادی زمین کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: خوشبختانه شاهد این هستیم که هیچ‌گونه اصراری در تحمیل عقیده در کشور ما وجود ندارد. نشانه این مسئله را در همین جلسه فعلی به وفور شاهد بودیم. آفرین به شجاعت و متانت کسانی که حتی به خود من هم در این جلسه انتقاد کردند تا از کارها مراقبت کنیم.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: این نکته‌ها خیلی ارزشمند است، اما اگر تصورمان این باشد که وقتی یک چیزی را می‌گوییم، همان لحظه استاندار یا امام جمعه و یا سایر مسئولان می‌توانند آن را بلافاصله انجام دهند، این‌چنین چیزی را خدا هم ادعا نکرده است. البته این‌ها هیچ توجیهی برای کم‌کاری مسئولان نیست. هر کسی کم کاری کند، ابتدا برابر خدا و سپس برابر شما باید پاسخگو باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مطالبه‌گری اولین گام در انجام یک کار منطقی و عملی است، دانشجویان را به مطالبه‌گری و در عین حال، استقامت و صبر برای ایجاد تغییرات در جامعه فراخواند.

وی اظهار کرد: ما بنا داریم آرمان‌های انقلاب را پیگیری کرده و به نتیجه برسانیم. از مهم‌ترین‌ آرمان‌های ما، آرمان عدالت است اما اگر می‌خواهیم به نتیجه برسیم، باید این نکته را حتما در نظر داشته باشیم که همه چیز دست ما نیست. حتی رئیس جمهور مملکت هم نمی‌تواند ادعا کند همه چیز در اختیارش است، اما باید از همان چیزهایی که در اختیارمان هست، نهایت استفاده را ببریم.

آیت‌الله دژکام، یکی از علائم یک نظام مقدس را، حوصله شنیدن انتقاد در سران کشور عنوان کرد و گفت: قبل از انقلاب اگر به یک کارگر شهرداری حرفی می‌زدید، یقه‌تان را می‌گرفتند که به مامور دولت توهین کرده‌اید. اما رهبر معظم انقلاب سال گذشته با آن همه اتفاق‌ها و توهین‌ها، همه را عفو کردند. از این بابت نباید ناسپاس باشیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری سپس به دانشجویان توصیه کرد که در بیان انتقادها وارد فضای توهین نشوند، چون باعث کاهش تحمل افراد می‌شود و نتایج ناخوشایندی در پی دارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هر کسی مدیر و مسئول می‌شود، باید خود را در عرصه امتحان الهی اثبات کند، تأکید کرد: هیچ‌گاه در برابر بی‌عدالتی ساکت نمی‌مانیم و همواره تلاش بر این بوده است که در جایی بی انصافی صورت نگیرد.

وی همچنین گفت: من لیستی در انتخابات مجلس نداشته و ندارم. معتقدم که نباید به چنین مسائلی ورود کرد. گرچه کسانی هم که این کار را انجام می‌دهند، هدف مشترکی دارند، اما من این مسیر را برای رسیدن به هدف انتخاب نمی‌کنم. در ابتدا هم شاید موضع‌هایی علیه بنده گرفته می‌شد، اما امروز حس خوبی بعد از ۴ سال ایجاد شده است.

آیت‌الله دژکام از دانشجویان خواست تا در شروع هرکاری، هدف‌گذاری انجام دهند و سپس افزود: باید خودمان را آماده کنیم که وقتی چندسال دیگر از ما می‌پرسند چه کار کرده‌اید، بتوانیم روند را به آن‌ها نشان دهیم. باید نقطه شروع و نقاط حرکت را به روشنی مشخص کنیم. گرچه داشتن نقشه و سند، پایان کار نیست، اما قطعا باید آغاز کار باشد.

امام جمعه شیراز همچنین خواستار برگزاری جلساتی مشابه به صورت ۴ مرتبه در سال شد و گفت: اگر به جای صحبت ۲۰ نفر در یک جلسه، چهار جلسه داشته باشیم که در آن صحبت‌های  ۵ تن از نمایندگان دانشجویان را را بشنویم، خیلی موثرتر است. چون این صحبت‌ها ارزشمند است و باید یکایک آنها را به دقت بررسی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان تأکید کرد: در تمامی زمینه‌ها، عدالت‌محوری حرف اول را می‌زند و هر کسی غیر از این بگوید، از مسیر انقلاب ما خارج است.

انتهای پیام
captcha