برگزاری 1200 مراسم همزمان با ایام فاطمیه در همدان
کد خبر: 4187108
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴

برگزاری 1200 مراسم همزمان با ایام فاطمیه در همدان

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان از برگزاری یک هزار و 200 مجلس عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی شهرستان همدان همزمان با ایام فاطمیه خبر داد.

فاطمیهحجت‌الاسلام مهدی شرانجانی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: همزمان با ایام فاطمیه برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان همدان به همت این اداره و با همکاری نهادهای فرهنگی، هئیت‌های مذهبی و... در حال برگزاری است.

وی از برگزاری شعر فاطمی با محوریت شهادت حضرت زهرا(س) در این ایام خبر داد و گفت: برگزاری همایش اولیا و مربیان با محوریت «معجزه مادری» به‌صورت منطقه‌ای از سوی اداره آموزش و پرورش و تکریم‌ مادران و اعزام مبلغان به مناطق مختلف شهری و روستایی ار برنامه‌های ایام فاطمیه در شهرستان همدان است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان تکریم مادران و خواهران کنشگر و فعال در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و... در هیئت‌ها و نماز جمعه، برگزاری موکب و ایستگاه‌های صلواتی با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و برگزاری دسته‌های عزاداری در ایام شهادت حضرت صدیقه کبری(س) و روز شهادت این بانوی بزرگ توسط هیئت‌های مذهبی با حضور حداکثری عزاداران را از دیگر برنامه‌‎های ایام فاطمیه در شهرستان همدان برشمرد.

وی اعزام مداح به مجالس روضه توسط کانون مداحان، راه‌اندازی کاروان‌های غم در شب و روز شهادت در سطح شهر توسط ستاد ملت امام حسین(ع)(ماح)، فضاسازی شهری و سیاه‌پوش کردن توسط هیئت‌های مذهبی و شهرداری همدان را از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه برشمرد و تصریح کرد: برگزاری گفتمان دینی با کارشناسان مطرح شهرستان در قالب معجزه مادری و ایجاد انگیزه جهت حضور حداکثری فعالان فرهنگی در عرصه تبلیغی در طول سال نیز از دیگر برنامه‌هاست.

شرانجانی به سخنرانی مبلغان با محوریت نقش مادر در فعالیت‌های اجتماعی و جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: همزمان با ایام فاطمیه یک هزار و 200 مجلس در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی شهرستان همدان در حال برگزاری است.

وی به طرح معجزه مادری با هدف شناسایی و تکریم مادران جامعه‌پرداز توسط مردم خبر داد و گفت: در این طرح که از 20 آذرماه تا 13 دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود مادران فعال در زمینه‌های مختلف با موضوع و طرح معجزه مادری جهت تکریم در محافل سطح شهر از سوی کلیه دستگاه‌ها، تشکلات دینی، هیئت‌ها، مساجد و مجموعه‌های فرهنگی شهرستان شناسایی و معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha