مردم در جامعه اسلامی بايد عامل به قرآن باشند
کد خبر: 4186503
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

مردم در جامعه اسلامی بايد عامل به قرآن باشند

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در جامعه‌ اسلامی باید قرآن را سرلوحه‌ امور قرار داده و عامل به قرآن باشیم، گفت: افراد در جامعه اسلامی در هر جایگاهی در عین اینکه عالم و عارف به قرآن هستند باید عامل به آن هم باشند و به واقع مفاهیم و ارزش‌های قرآنی را در جامعه پیاده کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، حجت‌الاسلام رضا باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، امروز، 16 آذرماه، در آیین آغاز به کار دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم «بشری» در بناب، با بیان اینکه در جامعه‌ اسلامی باید قرآن را سرلوحه‌ امور قرار داده و عامل به قرآن باشیم، گفت: افراد در جامعه اسلامی در هر جایگاهی در عین اینکه عالم و عارف به قرآن هستند باید عامل به آن هم باشند و به واقع مفاهیم و آموزه‌های قرآنی را در جامعه پیاده کنند.

وی انس با قرآن را دارای آثار و برکات زیادی دانست و افزود: فعالان عرصه‌ قرآن در عین اینکه به خواندن و قرائت اهتمام دارند باید به مفاهیم قرآن اشراف داشته باشند و آموزه‌های این کتاب عظیم و انسان ساز را باید سرلوحه قرار دهند چراکه اگر بخواهیم عالم و عارف به قرآن باشیم در عمل هم باید عامل باشیم این گونه است که کشوری توسعه یافته تر خواهیم داشت.

باقری بنابی، پتانسیل قرآنی را در شهرستان بناب بسیار مطلوب ارزیابی کرد و برگزاری دوره تربیت مربی آموزش قرآن در این شهرستان را اتفاقی مبارک دانست و گفت: نظم در امور یکی از مصادیق رعایت مفاهیم قرآنی در جامعه است و باید این امر مهم در تمام مناسبات اجتماعی رعایت شود.

حبیب صدقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب نیز در این مراسم، مربیان قرآنی را انسان‌هایی شایسته دانست که قدم در ترویج و تحکیم آیات نورانی قرآن نهاده‌اند.

وی تلاش در عرصه‌ قرآن که سراسر نور است را حرکتی ارزشمند برشمرد و گفت: اگر ما توان پیدا کنیم فرهنگ قرآنی را ترویج بدهیم و آن را در سطح جامعه حاکم نماییم جامعه‌‌ای مطلوب خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha