هفتمین همایش شعر «دل عالم» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4186404
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸

هفتمین همایش شعر «دل عالم» در کرمان برگزار شد

هفتمین همایش کشوری شعر «دل عالم» به‌همت انجمن ادبی دل عالم و با محوریت خانواده و جوانی جمعیت در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

هفتمین همایش شعر دل عالم در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، هفتمین همایش کشوری شعر «دل عالم» به‌همت انجمن ابی دل عالم و با محوریت خانواده و جوانی جمعیت با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، جمعی از مسئولان استان و بیش از ۱۰۰ نفر از شاعران سراسر کشور شامگاه، ۱۵ آذرماه در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

وحید برهان‌نژاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این همایش با بیان اینکه شعر و سلامت با یکدیگر عجین شده‌اند به گونه‌ای که حکیم ابن‌سینا نیز به تأثیر شعر در سلامت اشاره کرده است، گفت: مسئله جمعیت کشور یک موضوع مهم است و لذا در خصوص این مسئله از دیدگاه هنر وارد شدیم که یک ابزار قوی و تأثیر‌گذار است.

برهان‌نژاد از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره عکس و نقاشی با موضوع جمعیت خبر داد و اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود دبیرخانه دائمی این جشنواره در کرمان راه اندازی شود و با موضوعات مختلف مرتبط با سلامت که در رأس آن جوانی جمعیت قرار دارد، چنین همایش‌هایی برگزار شود.

گفتنی است، هفتمین همایش شعر «دل عالم» در دو روز (۱۵ و ۱۶ آذرماه) در کرمان برگزار می‌شود که نخستین روز آن به‌صورت جشنواره شعر با محوریت خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد. مجموع آثار ارسال شده به این جشنواره بیش از یک هزار قطعه شعر (بیش از ۳۰۰ شعر در بخش ویژه و ۷۰۰ شعر در بخش آزاد) از سراسر کشور بود که ۲۲ قطعه شعر به‌عنوان اشعار برگزیده انتخاب و از شاعران آنها تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha