نمایشگاه «جوانی جمعیت» در زاهدان افتتاح شد
کد خبر: 4186178
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲

نمایشگاه «جوانی جمعیت» در زاهدان افتتاح شد

نخستین نمایشگاه جوانی جمعیت با عنوان «فرزند، مایه انس و محبت» در محوطه بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه جوانی جمعیتبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، روز گذشته، 14آذرماه حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهران، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه جوانی جمعیت با عنوان «فرزند، مایه انس و محبت» گفت: ازدواج به‌ موقع، آگاهانه و آسان بسیار مورد تأکید است، بهترین سن ازدواج 23 و 24 سال است که به آن ازدواج به‌هنگام بهار می‌گویند.
 
وی با اشاره به مطرود بودن سقط جنین ادامه داد: خداوند در سوره اسرا آیه ۳۱ می‌فرماید: از ترس فقر فرزندانتان را نکشید، ما آن‌ها و شما را روزی می‌دهیم، مسلماً کشتن آن‌ها گناه بزرگی است، فرزندآوری و تربیت نسلی شایسته یکی از وظایف زوجین است که آثار و برکات فراوانی برای خانواده و جامعه دارد.
 
مهدی زنگنه، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: در کشورمان، روند پیری جمعیت با شتابی فراوان روبرو است، جمعیت جوان مهمترین پایه قدرت و توسعه در کشورها محسوب می‌شود و با روند فعلی در آینده‌ای نه چندان دور با مشکلاتی مانند کاهش نیروی جوان و پویا در جامعه مواجه خواهیم شد.
 
مریم زابلی، مدیر سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: فرزند، موجب انس و محبت در خانواده‌ها می‌شود، در واقع یکی از رشته‌های انس و محبت در خانواده و اهل منزل، فرزندان هستند، مراقبت‌های دوران قبل، حین و بعد بارداری جهت سلامت مادر و نوزاد بسیار حائز اهمیت است.
 
وی اظهار کرد: لازم است مادران قبل از اقدام به بارداری به مراکز خدمات سلامت مراجعه کنند و تا پایان فرآیند بارداری و زایمان تحت مراقبت باشند.
 
انتهای پیام
captcha