مسئله فلسطین نباید محدود به مأموریتی نظامی شود
کد خبر: 4185762
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

مسئله فلسطین نباید محدود به مأموریتی نظامی شود

فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش با بیان اینکه مبارزات مردم فلسطین تقابل ایمان و کفر است و نباید آن را محدود به یک مأموریت نظامی کرد، گفت: امروز شعار محوری و تدبیر راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری که از ابتدا مسئله فلسطین جزو آرمان‌های آن بود، محو رژیم صهیونیستی است.

امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتشبه گزارش ایکنا از کرمان‌، به‌مناسبت روز نیروی دریایی، آیین گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان دلیر و شهدای گرانقدر نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز، ۱۳ آذرماه با حضور جمعی از نیروهای چهارگانه ارتش مستقر در کرمان و خانواده شهدا و جانبازان در تالار صدف کرمان برگزار شد و در راستای جهاد تبیین ۴۷ پیشکسوت دوران دفاع مقدس و خانواده شهدا تجلیل شدند.

سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش در این مراسم با تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به نسل‌کشی و جنایات اسرائیل در غزه، گفت: اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی یک نقشه و توطئه‌ای است که از سال‌های گذشته از سوی امامین انقلاب به کرار هشدار داده شده است.

وی با بیان اینکه سیره مبارزاتی شهدای انقلاب نشان می‌دهد که از همان ابتدا هشداردهی در خصوص تحولات زیادی‌خواهانه رژیم صهیونیستی وجود داشته، افزود: اسرائیل سیطره قوم یهود بر جهان را مدنظر دارد و بیش از ۷۵ سال مردم فلسطین در حال مبارزه و مقابله با اهداف زیادی‌خواهی اسرائیل هستند.

امیر غلامعلیان اظهار کرد: رویدادهای امروز فلسطین از چند جهت قابل بررسی است که همه آنها نشان از عملکرد معکوس و رو به عقب اسرائیل دارد. نخستین رویکرد شکست هیمنه اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی است. رژیم اسرائیل کاملاً در برابر نیروهای حماس غافلگیر شدند و نتوانستند حرکت عظیم گروه مبارز حماس را کشف و مقابله کنند و این نشان از برتری نظامی اسلام بر کفر است.

وی ادامه داد: همانگونه رهبرمعظم انقلاب فرمودند این مبارزه تقابل ایمان و کفر است و نباید آن را محدود به یک مأموریت نظامی کرد. امروز تمام اسلام در مقابل تمام کفر ایستادگی می‌کند. دومین رویکرد این جنگ شکست هیمنه نظامی رژیم اسرائیل بود و امروز آسیب‌پذیری نظامی این رژیم که مدعی قدرت بودند را مشاهده می‌کنیم و گروه حماس با یک دشمن تا دندان مسلح در حال مقابله است.

امیرغلامعلیان با اشاره به هدف رژیم صهیونیستی برای انتقال مسلمانان فلسطین به صحرای سینا و کوچاندن صهیونیست‌ها به باریکه غزه، گفت: ثمره مقاومت، معکوس شدن مهاجرت در سرزمین‌های اشغالی است و امروز یهویان به دلیل حجم حملات نیروهای مقاومت در حال کوچ از سرزمین‌های اشغالی هستند اما در زمان آتش‌بس مردم فلسطین در حالی که خانه‌های آنها ویران بود به سرزمین‌های خود بازگشتند و این از برکات بیداری جهان اسلام در مقابل اسرائیل است.

فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش افزود: رویکرد سوم بر سر زبان افتادن فلسطین بود. مسئله فلسطین در حال فراموشی بود اما امروز در قلب اروپا و حتی کشورهایی که اسلام در آنها مطرح نیست مردم در محکومیت جنایات اسرائیل به میدان آمد‌ه‌اند.

وی اظهار کرد: امروز شعار محوری و تدبیر راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری که از ابتدا مسئله فلسطین جزو آرمان‌های آن بود، محو رژیم صهیونیستی است و با توجه به آمادگی، توانایی و قدرتی که ارتش برای مقابله با تحرکات امنیتی دارد امیدواریم روزی برسد که با سرافرازی تحت رهبری ولایت‌فقیه نماز را در مسجدالاقصی اقامه کرده و شاهد محو رژیم صهیونیستی باشیم که آثار این فروپاشی کاملاً مشخص است.

امیر غلامعلیان در ادامه به نقش نیروهای ارتش در دوران دفاع مقدس پرداخت و با بیان اینکه نقش نیروی دریایی در ابتدای جنگ تحمیلی یک نقش سرنوشت‌ساز بود، تصریح کرد: یکی از بزرگمردی‌های نیروهای دریایی ارتش درسی بود که به نیروی دریایی عراق داد و ناوچه قهرمان پیکان ۶۷ روز پس از جنگ در هفتم آذرماه، تومار نیروی دریایی عراق را در هم پیچید که به نام روز نیروی دریایی راهبردی نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به بازسازی چندین باره نیروهای ارتش عراق در طول جنگ تحمیلی، افزود: نیروی دریایی عراق جرئت حرکت در منطقه را نداشت و این نشان از اقتدار و رشادت بود و امروز نیز این اقتدار را مشاهده می‌کنیم که نمونه‌ آن نا‌وهایی هستند که برای حفاظت از ثروت ملی به آبراهه‌های جهانی می‌روند و افتخار داریم این نیرو، شهدایی را تقدیم کرده است همچون شهید نگارستانی که نخستین شهید دوران دفاع مقدس بود.

فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش در پایان با یادآوری رشادت‌های رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس و برای دفاع از میهن، گفت: تاریخ ایران مملو از دلاوری‌ها برای دفاع از مرز و میهن است و افتخار ما در دوران دفاع مقدس این است که مرز ایران دست نخورده باقی ماند و این افتخار در نتیجه جانفشانی‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان است و همه ما مدیون خانواده شهدا و ایثارگران هستیم.

انتهای پیام
captcha