ادامه جهاد آبرسانی در استان کرمان برای یک‌هزار و ۵۰۰ روستا
کد خبر: 4185547
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

ادامه جهاد آبرسانی در استان کرمان برای یک‌هزار و ۵۰۰ روستا

استاندار کرمان گفت: در ادامه جهاد آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار، قرارداد آبرسانی به یک‌هزار و ۵۰۰ روستای دیگر در استان کرمان با بسیج سازندگی منعقد شده است.

آبرسانیبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، در ادامه طرح‌ جهاد آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار، صبح امروز یکشنبه، ۱۲ آذرماه، آبرسانی به روستاهای کبوترخان و حومه رفسنجان از سوی قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) سپاه و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید تا یک‌هزار و ۳۸۲ خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در جریان این مراسم گفت: ظرفیت بزرگ کار جهادی در بسیج سازندگی وجود دارد که ساختار آبفا نیز با آن همراه شده و شاهد اتفاق بزرگی در آبرسانی به روستاها هستیم.

وی افزود: در قرارداد اولیه از اردیبهشت سال گذشته جهاد آبرسانی به حدود ۷۰۰ روستا در استان کرمان با اعتبار یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شده که تا سال آینده به پایان می‌رسد. در بخش دوم قرارداد با بسیج سازندگی، آبرسانی به یک‌هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای تنش آبی در دستور کار است.

فداکار با بیان اینکه بخش زیادی از قرارداد آبرسانی یعنی حدود ۶۰ درصد آن به دلیل شدت تنش آبی در محدوده شهرستان رفسنجان است، اظهار کرد: تلفیق ساختار اداری و خدمت‌رسانی جهادی بسیج سازندگی، الگوی موفقی شده که قرارداد محرومیت‌زدایی به شکل دیگری در حوزه‌هایی چون مسکن، راه روستایی و آبخیزداری به سامان برسد.

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در جریان این مراسم گفت: ۱۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور فاقد آب سالم هستند که در قرارداد بسیج سازندگی و وزارت نیرو از اردیبهشت ماه سال گذشته کار آبرسانی آغاز شده است. در یک سال و نیم گذشته نیز آب شرب پایدار ۳ هزار روستا تأمین شده است.

گفتنی است، در راستای آبرسانی به روستاهای کبوترخان و حومه رفسنجان، حفر و تجهیز دو حلقه چاه و اجرای خطوط انتقال برق، خرید و اجرای ۳۰ کیلومتر لوله پلی‌اتیلن، ساخت و احداث ۳۱ باب حوضچه اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha