۶۰ مجمع و پایگاه قرآنی در مدارس غیردولتی کرمان تشکیل شد
کد خبر: 4185530
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

۶۰ مجمع و پایگاه قرآنی در مدارس غیردولتی کرمان تشکیل شد

۶۰ مجمع و پایگاه قرآنی (هر مجمع با نام یک شهید) به‌منظور اجرای برنامه‌های فوق‌برنامه قرآنی در هنرستان‌ها و مدارس غیردولتی متوسطه دوره اول و دوم کرمان تشکیل شد.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، به‌مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز مدارس، و همزمان با سراسر کشور، بزرگترین رویداد قرآنی مدارس غیردولتی استان کرمان با نام رویداد قرآنی «آوای آسمانی» امروز، ۱۲ آذر‌ماه با حضور جمعی از دانش‌آموزان کرمانی در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

رضا رضایی، مدیر‌کل آموزش‌وپرورش استان کرمان در این مراسم با بیان اینکه این مراسم همزمان با ۱۰ هزار مدرسه سراسر کشور در ۷۶۰ مدرسه غیردولتی و هیئت امنایی استان کرمان برگزار می‌شود، گفت: گروهی گمان می‌کنند که مدارس غیردولتی جدای از وزارت آموزش‌وپرورش هستند؛ قوانین و مقررات آموزش‌وپرورش را رعایت نمی‌کنند و مسائل قرآنی و پرورشی به خوبی اجرا نمی‌شود اما برای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم اتفاقات خوبی در مدارس غیردولتی و هیئت امنایی رقم می‌خورد و تمام قوانین و بخشنامه‌ها در مدارس غیردولتی ساری و جاری است.

وی از تشکیل ۶۰ مجمع قرآنی در مدارس استان (هر مجمع با نام یک شهید) خبر داد و اظهار کرد: همه مدارس باید قوانین و مقرارت آموزش‌وپرورش را بپذیرند و فرقی بین مدارس دولتی و غیردولتی نیست و در مراسم و رویدادهای مختلف این هماهنگی را مشاهده می‌کنیم مانند راهپیمایی ۱۳ آبان که دانش‌آموزان حماسه آفریدند و نشان دادند که با آرمان‌های انقلاب ناآشنا نیستند.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس و دفاع از کشور، از برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزانی که به سن تکلیف نرسیده بودند در ۲۲ آذرماه امسال به میزبانی شهرستان جیرفت خبر داد و افزود: بیش از ۱۳۰ دانش‌آموزان شهید استان کرمان به سن تکلیف نرسیده بودند و امروز دانش‌آموزان وظیفه سنگینی برعهده دارند و وارث کسانی هستند که جنگیدند مجروح و شهید شدند اما نگذاشتند وجبی از خاک ایران تصرف شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان با درخواست از دانش‌آموزان برای رعایت حجاب و عفاف، تصریح کرد: حجاب همانند گوهری کمیاب است که نصیب هر کسی نمی‌شود و بدانید همانگونه که خداوند در قرآن می‌فرماید شهدا بر رفتار ما نظارت دارند.

رضایی در پایان با بیان اینکه چهارشنبه‌های امام رضایی در مدارس استان کرمان برگزار می‌شود، گفت: مدارس غیردولتی باید الگو باشند و برنامه‌های ابلاغی پنجگانه پرورشی در تمام مدارس غیردولتی ساری و جاری شود تا به‌عنوان مدارس پیشرو شناخته شوند.

محسن محمدی‌نژاد، رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی آموزش‌وپرورش استان نیز در جریان برگزاری این رویداد به خبرنگار ایکنا گفت: فعالیت‌های قرآنی در تمام مدارس در سال تحصیلی جاری مورد توجه ویژه قرار دارد و در مجامع و پایگاه‌های قرآنی که در ۶۰ مدرسه غیردولتی (تمام مدارس غیردولتی هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه استان) تشکیل شده است، فعالیت‌های قرآنی فوق‌برنامه اعم از مفاهیم، ترجمه و... اجرا خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم دانش‌آموزان برتر قرآنی استان تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha