دوره آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی بانوان در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4185142
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

دوره آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی بانوان در اردبیل برگزار شد

اولين دوره آموزشي مديران کانون هاي فرهنگي هنري تخصصی بانوان در اردبيل با هدف ضرورت نقش‌پذيری اجتماعی زن در گام دوم انقلاب در سالن شهدای هنرمند فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

دوره آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا، به نقل از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، اولین  دوره آموزشي مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري تخصصي خواهران در اردبيل با هدف ضرورت نقش‌پذيري اجتماعي زن در گام دوم انقلاب و در سه ساحت خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی، نهم آذر ماه در سالن شهدای هنرمند فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در ابتدای این دوره با اشاره به اینکه مسئولیت کانون‌های خواهران بسیار مهم است، گفت: کانون‌های مساجد استان اردبیل می‌تواند نقش مهمی در عدالت فرهنگی و توسعه فرهنگ و هنر طراز انقلاب اسلامی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان این مطلب که زن در اسلام از ارزش و قداست خاصی برخوردار است، افزود: متاسفانه نگاه دنیای غرب به زن ابزاری است در صورتی که زن در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در آینده شاهد ایجاد کتابخانه تخصصی بانوان در کانون‌های تخصصی خواهران باشیم و در حوزه پژوهشی نیز به عنوان نقش بانوی مسلمان در جامعه نیز فعال باشد.

رجبی با یادآوری این مطلب که شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی از بانوان نخبه در محلات توسط کانون های تخصصی خواهران ضروری است، تصریح کرد: نقش‌آفرینی فرهنگی و هنری بانوان در مساجد می‌تواند مانع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شود.

بیش از 34 کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در اردبیل ایجاد شده است

در ادامه این دوره، مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تاکید کرد: کانون‌های تخصصی خواهران در راستای نقش آفرینی و تاثیرگذاری بانوان در جامعه اسلامی ایجاد می‌شود. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردبیل ادامه داد: حوزه زن و خانواده و مقابله با هجمه‌های دشمنان از جمله وظایف اصلی کانون‌های تخصصی خواهران خواهد بود.

وی ادامه داد: تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، الگوسازی، انتقال تجربیات و توانمندسازی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران و تقویت شبکه‌های بانوان در بستر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله اهداف این رویداد آموزشی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یادآور شد: بیش از 34 کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در مرحله اول در استان اردبیل ایجاد شده است که مدیران این کانون‌ها پس از شرکت در دوره‌های آموزشی و کسب نمره قبولی در آزمون پایانی مجوز فعالیت کانون تخصصی را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha