اقدامات قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد
کد خبر: 4185087
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۹

اقدامات قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال‌وبختیاری به تشریح اهم اقدامات این قرارگاه در مناطق محروم استان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی پرداخت.

اردوی جهادی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجید حیدری، مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) استان شامگاه گذشته ۹ آذرماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، در خصوص اهم اقدامات این قرارگاه جهادی که از سال ۹۲ در کشور و سال ۹۵ در استان فعالیت فرهنگی، اجتماعی و عمرانی خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: در هفت سال فعالیت این مرکز در استان، در مجموع ۷۵ واحد مسکونی ساخته، بازسازی و مرمت شده است.

وی یکی از حوزه‌های فعالیت قرارگاه جهادی امام رضا را کمک و حمایت از نوعروسان و زوج‌های کم‌توان جامعه دانست و تصریح کرد: تاکنون ۱۲۵۰ بسته جهیزیه با شرایط خیرخواهانه و با کمترین هزینه ممکن برای این افراد تهیه شده است.

حیدری دیگر اقدام قرارگاه جهادی امام رضا(ع) را اردوهای جهادی در مناطق محروم از جمله بازفت و روستای لندی شهرستان اردل بیان کرد و گفت: این اردوها با هدف کمک به مردم کم‌بضاعت شکل گرفته و خدماتی از جمله درمان و واکسیناسیون بیش از ۱۲ هزار دام که دسترسی به مراکز درمانی نداشتند، انجام شده است.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) از حمایت‌های ادارات مختلف در کمک‌های خیرانه خبر داد و افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزش اشتغال ویژه مناطق کم‌برخوردار از جمله در بخش لاران برای زنان سرپرست خانوار انجام می‌گیرد.

وی اصلاح عادات و رسوم غلط را یکی از اهم اقدامات صورت گرفته قرارگاه جهادی امام رضا(ع) نام برد و تصریح کرد: یکی از رسومی که در این طرح مورد بررسی قرار گرفته است، فرهنگ غلط تیراندازی در مراسم شادی و عزا توسط برخی اقوام در شهرستان‌های استان بوده که با اجرای دوره‌های مختلف، برنامه‌های فرهنگی ویژه مردم محلی و تبلیغات در فضای رسانه‌ای این فرایند در حال اجرا است.

حیدری از استقبال بی‌نظیر مردم از این طرح خبر داد و همچنین این طرح را بر مبنای آسیب‌شناسی‌های انجام شده توسط دستگاه‌های مختلف از جمله کمیته امداد و بهزیستی دانست.

وی تهیه ۲۳۰۰ بسته لوازم التحریر و پخش آن در مناطق کم برخوردار کوهرنگ، بازفت، بن و ... را دیگر اقدام قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در سال جاری دانست و گفت: ظرفیت سامانه سایه که در سراسر کشور فراگیر شده است این امکان را فراهم می‌کند که خیرین و نیازمندان سراسر کشور به صورت کاملاً ناشناس دست به دست هم دهند و مشکل بسیاری از نیازمندان از این طریق حل شده است.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) و گروه جهادی از تبار امام رضا(ع) در پایان از آمادگی کافی این مجموعه برای همکاری با ادارات مختلف، سازمان‌های مردم نهاد و ... برای همکاری در کمک خیرانه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و ... خبر داد.

انتهای پیام
captcha