دعوت از هنرمندان لرستانی‌ برای شرکت در جشنواره ملی تئاتر شبستان
کد خبر: 4184835
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

دعوت از هنرمندان لرستانی‌ برای شرکت در جشنواره ملی تئاتر شبستان

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور فراخوان نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان را منتشر و از هنرمندان سراسر کشور برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.

جشنواره ملی تئاتر شبستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برای بسط و گسترش فعالیت‌های گوناگون هنرهای نمایشی در مساجد کشور نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان را در پنج محور اصلی قصص قرآن کریم، احادیث، روایات و آموزه‌های اخلاقی، نماز، جوان و جامعه، دین، تکنولوژی و دنیای امروز و ایثار و مقاومت برگزار می‌کند.

بخش‌های اصلی این جشنواره ملی تئاتر عبارتند از بخش عمومی، کودک و نوجوان، تئاتر کاغذی، تئاتر خلاق و بخش مهر که ویژه بانوان است و موضوعات مورد تأکید جشنواره نیز حول محور توجه جدی به میراث گرانقدر دینی و ملی کشور، تولید آثار نمایشی مبتنی بر ویژگی‌های دینی، فرهنگی، اقلیمی و بومی، تلاش برای شناساندن چهره واقعی فرهنگ ایران اسلامی به سایر فرهنگ‌ها، انعکاس ارزش‌های متعالی تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و موضوع مسجد و نسبت آن با عدالت و فساد ستیزی، هویت ایرانی و اسلامی، اقتصاد و کار آفرینی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، خانواده محوری و سبک زندگی (امید و نشاط اجتماعی)، اخلاق و معنویت، ایثار و شهادت و مقاومت تعریف شده است.

باتوجه به فراخوانی که دبیرخانه جشنواره منتشر کرده است، نمایشنامه‌هایی که براساس فعالیت و تجربه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تهیه و اجرا شوند، به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال نمایشنامه تا ۲۵ آذرماه و آخرین مهلت بارگذاری نسخه تصویری نمایش‌ها برای بازبینی تا ۳۰ دی‌ماه تعیین شده و مرحله نهایی و اختتامیه جشنواره اسفندماه  امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha