۷۰ نوجوان عضو کتابخانه عمومی قاین قرآن کریم را کتابت کردند
کد خبر: 4184828
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

۷۰ نوجوان عضو کتابخانه عمومی قاین قرآن کریم را کتابت کردند

طرح کتابت قرآن کریم با حضور ۷۰ نفر از کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان قاینات، هفتم آذرماه در کتابخانه عمومی شهید بهشتی قاین اجرا شد.

کتابت قرآن دانش آموزان قائنیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی، محمد‌حسین مددی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قاینات گفت: این طرح که با همکاری آموزش و پرورش شهرستان در کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهر قاین برگزار شد با استقبال چشمگیر دانش‌آموزان و اعضای کتابخانه روبه‌رو شد.

وی هدف از اجرای این طرح را انس بیشتر کودکان و نوجوانان با قرآن توصیف کرد و افزود: دانش‌آموزان با نوشتن آیات قرآن کریم حس نزدیکی بیشتری با این کتاب آسمانی خواهند داشت و کمک شایانی به رشد معنوی آنها خواهد کرد. در این طرح که در سراسر کشور اجرا می‌شود قرار است پنج جلد قرآن توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صحافی و در قطع رحلی در اختیار کتابخانه‌های عمومی کشور قرار گیرد. 

مددی بیان کرد: سهم استان خراسان‌جنوبی در این طرح 94 آیه در پنج نسخه است که به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قاینات اجرا شد.

حجت‌الاسلام علی رحمانی، امام جمعه قاین این کار کتابخانه‌های عمومی را حرکتی ماندگار در جهت ترویج فرهنگ قرآنی دانست کرد و گفت: در دنیای امروز که عناصر نابخردی در برخی از کشورهای اروپایی به ساحت قرآن کریم اهانت می‌کنند و در منطقه خاورمیانه به کودکان و نوجوانان مظلوم غزه ظلم روا می‌دارند و آنان را به شهادت می‌رسانند، تمسک به قرآن چراغ راه و نجات‌بخش بشریت از ظلم ظالمان است.

وی نعمت امنیت را بزرگ‌ترین موهبت الهی برشمرد و افزود: در کشور عزیز ما به برکت خون شهیدان والامقام امروز ما گردهم آمدیم و کتابت قرآن کریم را در کمال آرامش انجام می‌‌دهیم در حالی که در فلسطین عده زیادی از دانش‌آموزان شهید و آن تعداد که زنده مانده‌اند مدارس آن‌ها هدف کینه رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و برای فراگیری علم و دانش با مشکلات طاقت‌فرسایی مواجه هستند.

فاطمه‌سادات شفیعی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قاین نیز گفت: طرح کتابت قرآن کریم توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور حرکتی ارزشمند و ماندگار است و ما از طریق شورای شهر پیگیری خواهیم کرد تا یک نسخه کامل قرآن‌ کریم با خط دانش‌آموزان قاینی صحافی و در اختیار کتابخانه مرکزی شهر قاین قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha