دانشگاه‌ها موتور تحرک و برنامه‌ریزی کشورها هستند
کد خبر: 4184794
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

دانشگاه‌ها موتور تحرک و برنامه‌ریزی کشورها هستند

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم دانشگاه‌ها را موتور تحرک و برنامه‌ریزی کشور‌ها دانست و گفت: اندیشه مهندسی فرهنگی جنگ نرم اساتید و دانشجویان هستند که از آنان به‌عنوان فرماندهان جنگ نرم نام‌برده می‌شود.

ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم در سومین نشست از سلسله نشست‌های مسئله محور استادان دانشگاه‌های استان قم که شامگاه هفتم آذرماه در سالن شهید یخچالی پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راهبرد‌های مهم دولت سیزدهم باور و حرکت به سمت هم‌افزایی و هم‌فکری بیشتر بین نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاهی است.

وی دانشگاه‌ها را موتور تحرک و برنامه‌ریزی کشور‌ها دانست و گفت: اندیشه مهندسی فرهنگی جنگ نرم اساتید و دانشجویان هستند که از آنان به‌عنوان فرماندهان جنگ نرم نام‌برده می‌شود که باید در حوزه به اساتید، اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان توجه جدی شود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم افزود: به غیر از گردشگری مذهبی، گردشگری تاریخی، انقلاب اسلامی و مهم‌تر از گردشگری دانشگاهی انواع دیگر گردشگری هستند که متأسفانه از بعد گردشگری دانشگاهی در کشور غافل و محروم هستیم که باید به این بعد مهم گردشگری توجه بیشتری شود.

مقیمی با تأکید بر اینکه رفع مشکل بی‌توجهی و بی‌تفاوتی در سطح جامعه را در ابتدای امر باید از مدیران اجرایی و اساتید دانشگاهی آغاز کنیم، گفت: قطع به‌یقین برای حل این مشکل باید از دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها و هم‌افزایی آنان کمک گرفت.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم ادامه داد: برای حل بسیاری از چالش‌ها و مسائل استان مثل حاشیه‌نشینی، مسائل زیست‌محیطی، مسائل شهری و همچنین آسیب‌های اجتماعی باید به سمت حل بی‌تفاوتی اساتید و دانشجویان در سطوح مختلف علمی و دانشگاهی باشیم.

وی ابراز کرد: برای داشتن مسئله‌پذیری و مسئولیت‌پذیری نسبت به مسائل استان و سیستم‌ها در میان جوانان به‌ویژه جامعه نخبگان و دانشگاهیان باید از زندگی و سیره شهدایی همچون شهید فخری‌زاده بهره بگیریم و با تأسی به زندگی آنان بر مشکلات غلبه کنیم.

مقیمی رسالت مهم دانشگاه‌ها را رفع نقایص و کاستی‌ها دانست و گفت: همه به‌ویژه اساتید و دانشگاهیان باید شرعا و اخلاقا در برابر مسائل و چالش‌ها پاسخگو باشند و در رفع مشکلات نهایت تلاش و سعی خود را انجام دهند.

 معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم در پایان بر راهکار حمایتی استانداری برای حل مسائل و چالش‌ها تأکید کرد و یادآور شد: دفتر اندیشه‌ورز استانداری و همچنین توجه استانداری بر لزوم داشتن پیوست‌های فرهنگی در رفع چالش‌ها و مسائل جامعه دو قدم مهم مجموعه استانداری است که با کمک اساتید، نخبگان و متخصصین قدم‌های مثمر ثمری در این مسیر برداشته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha