ضرورت آموزش ادبیات قضایی به اهل رسانه
کد خبر: 4184787
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
مدیرکل ارشاد لرستان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش ادبیات قضایی به اهل رسانه

اعظم روانشاد با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید برای مردم قابل لمس باشد، گفت: فضای مجازی به نوعی هم امکان است و هم تهدید و در این راستا نیاز به همفکری و همکاری با مراجع قضایی ملموس است و اهل رسانه‌ و هنرمندان باید آموزش‌هایی در زمینه ادبیات قضایی داشته باشند.

اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، هشتم آذرماه در دیدار با داریوش شاهون‌وند، دادستان مرکز لرستان، با اشاره به اینکه اهمیت و جایگاه فرهنگ بر همه ما واضح و مبرهن است، گفت: طبق دستورات مقام معظم رهبری در همه امور باید پیوست فرهنگی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در لرستان به‌صورت مطلوب پیش می‌رود، افزود: آنچه که در استان وجود دارد، موازی‌کاری‌های فرهنگی و فعالیت‌های جزیره‌ای در حوزه‌های فرهنگی است که اثربخش نخواهد بود.

روانشاد با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید برای مردم قابل لمس باشد، افزود: کارهای عقب‌مانده زیادی داریم، در دولت مردمی باید هم‌افزایی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، همان‌گونه که در کنگره شش هزار و ۵۵۵ شهید لرستان این هم‌افزایی به‌وجود آمد که باید آن را حفظ کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: فضای مجازی به نوعی هم امکان است و هم تهدید و در این راستا نیاز به همفکری و همکاری با مراجع قضایی ملموس است و اهل رسانه‌ و هنرمندان باید آموزش‌هایی در زمینه ادبیات قضایی داشته باشند که می‌توان همکاری‌هایی در این زمینه داشته باشیم.

وی پیشگیری از وقوع جرم به‌وسیله ابزارهای فرهنگی و هنری را یکی از راه‌های همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با دستگاه قضایی برشمرد و گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از رویکردهای مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار دارد.

روانشاد بیان کرد: در حوزه‌های قضایی و فرهنگی اشتراکات زیادی برای همکاری وجود دارد و موضوع حقوق عمومی شهروندان، پیشگیری از وقوع جرم و مدیریت فضای مجازی از مهمترین اشتراکات کاری در این زمینه است که امیدوارم با همکاری‌های مشترک بتوانیم گام‌های ارزنده‌ای در این زمینه برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: همه ما سربازان فرهنگی این نظام هستیم و همه در یک راستا فعالیت می‌کنیم و امیدوارم که بتوانیم بخش کوچکی از وظایف سنگینی که بر عهده‌مان است را با یک همگرایی و هم‌افزایی فرهنگی به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام
captcha