جبهه رسانه‌ای انقلاب باید در جنگ شناختی فعال‌تر باشد
کد خبر: 4184622
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

جبهه رسانه‌ای انقلاب باید در جنگ شناختی فعال‌تر باشد

رئیس بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه جبهه رسانه‌ای انقلاب باید در جنگ شناختی فعال‌تر باشد، گفت: دشمن با در دست گرفتن روایت اول در جنگ رسانه‌ای تلاش می‌کند تا مرجعیت رسانه‌ای انقلاب و جمهوری اسلامی را هدف قرار دهد، لذا هرگونه کوتاهی رسانه‌های جبهه انقلاب در انعکاس روایت اول به مخاطب، موجب موج سواری دشمن می‌شود.

نشست رسانه ای جبهه انقلاب در رشت

به گزارش ایکنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه، سرهنگ مهدی پارسا، رئیس بسیج رسانه استان گیلان عصر روز گذشته، 6 آذرماه در نشست تخصصی جبهه رسانه‌ای انقلاب که با حضور سردبیران رسانه‌های استان و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی، اظهار کرد: امنیت و آرامش زندگی امروز حاصل جانفشانی، از خودگذشتگی و رشادت مردان عرصه جهاد، مقاومت و شهادت است.

وی با بیان اینکه بسیج لرزه بر اندام دشمنان قسم خورده ایران و انقلاب انداخته و امروز یکی از افتخارات بسیج، صدور فرهنگ و تفکر بسیج به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی است، افزود: گروه‌های مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان به تأسی از تفکر بسیج در برابر ظلم، زور و بیداد ایستادگی می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی پس از ناکامی در جنگ سخت هشت‌ساله، هجمه نرم را علیه ملت ایران به راه انداختند که محور آن ناکارآمدسازی حکومت دینی است، گفت: جنگ ترکیبی و جنگ شناختی اساس جنگ نرم است.

پارسا با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم جنگ شناختی، جنگ رسانه‌ای است، تصریح کرد: جنگ روایت‌ها، شاخصه بارز جنگ رسانه‌ای است، دشمن با در دست گرفتن روایت اول در جنگ رسانه‌ای تلاش می‌کند تا مرجعیت رسانه‌ای انقلاب و جمهوری اسلامی را هدف قرار دهد، لذا هرگونه کوتاهی رسانه‌های جبهه انقلاب در انعکاس روایت اول به مخاطب، موجب موج سواری دشمن می‌شود.

رئیس بسیج رسانه گیلان گفت: معرفی سازوکارهای جبهه رسانه‌ای انقلاب هم در داخل جغرافیای ایران و هم در مرزهای معنوی جمهوری اسلامی به انقلاب کمک می‌کند تا فعال‌تر و پویاتر از قبل در جهت رسیدن به تمدن نوین اسلامی گام بردارد.

وی با بیان اینکه در جریان حوادث سال گذشته دیدیم دشمن «شناخت» ما را هدف قرار داده است، تصریح کرد: دشمن با استفاده از اهرم رسانه افکار عمومی جامعه ایرانی را مدیریت کرد و لذا طی ۳۵ روز شاهد تولید بیش از ۴۸ هزار دروغ علیه ایران بودیم که در سایت‌ها و صفحات و کانال‌های رسانه‌های معاند منتشر شد.

پارسا از تولید دو میلیارد کلمه خبر منفی طی یک سال گذشته علیه جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: جبهه رسانه‌ای انقلاب باید در جنگ شناختی فعال‌تر باشد، اگر قرار است پاسخی محکم، قانع کننده و دندان‌شکن به این دو میلیارد کلمه خبر منفی بدهیم، باید تولید محتوا داشته باشیم و قطعا رسانه‌های ما با ایمان و اعتقاد و باور خود در عرصه هجمه رسانه‌ای پیروز خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه جبهه رسانه‌ای انقلاب باید کلان روایت را در اختیار مخاطب قرار دهد، تأکید کرد: «تثبیت مؤلفه‌های هویت بوم»، «مدیریت افکار عمومی در بحران»، «بررسی چالش‌های اجتماعی بوم»، «وضعیت‌سنجی اقتصاد مقاومتی»، «بررسی پروژه‌های شاخص و زیربنایی استان و شهرستان»، «بررسی وضعیت مهاجرت به شهر و آسیب‌شناسی معیشت روستا»، «بحران بهره‌مندی و بهره‌برداری صحیح از منابع آبی و مدیریت خشکسالی»، «مدیریت حاشیه‌نشینی»، «زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی»، «نظام کارآمدی منابع انسانی» و «آلودگی‌های زیست‌محیطی» ۱۱ اولویت موضوعی جبهه رسانه انقلاب در استان گیلان است.

پارسا خواستار سوژه‌یابی رسانه‌ها با محوریت خدمات نظام شد و گفت: خدمت مسئولان به مردم در واقع خدمت نظام است و لذا رسانه‌ها به خدمات بپردازند و برای برون رفت از موانع و مشکلات، انتقاد سازنده کنند.

انتهای پیام
captcha