ارتباط دادن کاهش فرزندآوری به مسائل معیشتی، آدرس غلط دادن به مردم است
کد خبر: 4184400
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
دبیر نهضت ملی جمعیت کشور:

ارتباط دادن کاهش فرزندآوری به مسائل معیشتی، آدرس غلط دادن به مردم است

حجت‌الاسلام محمدمسلم وافی گفت: ارتباط دادن کاهش فرزندآوری به مسائل معیشتی و اقتصادی، آدرس غلط دادن به مردم است.

جلسه جمعیت هلال احمربه گزارش ایکنا، به نقل از جمعیت هلال احمر اردبیل، حجت‌الاسلام محمد مسلم وافی، دبیر نهضت ملی جمعیت کشور، ششم آذرماه، در نشست صمیمی با کارکنان جمعیت هلال احمر استان اردبیل به مناسب ایام شهادت حضرت زهرا (س) با اشاره به عوامل کاهش جمعیت در کشور گفت: دلایل کاهش فرزندآوری در کشور سبقه تاریخی دارد به طوری که از دیرباز تاکنون عوامل سیاسی و اجتماعی باعث شده است که در یک دوره زمانی کوتاه به این نقطه برسیم.

وی اذعان کرد: ارتباط دادن کاهش فرزندآوری به مسائل معیشتی و اقتصادی، آدرس غلط دادن به مردم است؛ البته این به این معنا نیست که به وضعیت معیشتی افراد نیز بی‌توجه باشیم و آن را بی‌تأثیر بدانیم، اما مسائل فرهنگی بسیار بیشتر از مشکلات اقتصادی در افزایش تمایل به فرزندآوری دخیل است.

دبیر نهضت ملی جمعیت کشور ادامه داد: کشور به سرعت در حال حرکت به سوی سالخوردگی جمعیت است و تجربه کشور‌هایی مانند ما در این وضعیت نشان می‌دهد که مسائل فرهنگی نقش مؤثرتری در فرزندآوری دارد.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سال‌های اخبر به کرات کاهش فرزندآوری را خطرناکتر از هر بحرانی برای کشور اعلام کرده است، ولی به نظر می‌رسد مسئولین هنوز به این موضوع پی نبرده‌اند.

به گفته وافی، ایجاد برخی انگاره‌های ذهنی و دوگانه‌ها یکی از دلایل مهمی است که باعث شده که افراد کمتر به سمت فرزندآوری سوق پیدا کنند به نظر می‌رود به نوعی این پارادوکس باید در جامعه حل شود و مسئولین در این مورد همت بیشتری داشته باشند.

وی اذعان کرد: یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های توسعه و رشد اقتصادی و اجتماعی کشورهاست. نیروی انسانی به عنوان سرمایه هر کشور به شمار می‌رود و در نبود آن، کشور دچار رکود شده و از پیشرفت باز می‌ماند.

انتهای پیام
captcha