قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار در گرو آمادگی نیروهای مسلح است
کد خبر: 4184381
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
سرلشکر باقری:

قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار در گرو آمادگی نیروهای مسلح است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار در گرو توانمندی و آمادگی نیروهای مسلح است، گفت: نیروی دریایی با حضور در دریاها، خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان اقیانوس هند و سایر آب‌ها سهم مهمی را در تقویت اقتدار ملی و بازدارندگی پایدار در برابر دشمنان بر عهده دارد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

به گزارش ایکنا از گیلان، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز، ۶ آذرماه در آیین الحاق ناوشکن دیلمان که در اسکله ۱۴بندر انزلی برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج و همچنین روز نیروی دریایی، اظهار کرد: حادثه آذر ۱۳۵۹ حادثه بزرگ و تعیین‌کننده نبردهای هشت‌ساله در خلیج همیشه فارس، تنگه هرمز و آب‌های میهن اسلامی بود.

وی افزود: نبردی که طی آن و در مدت کوتاه با ایثار و فداکاری و عملیات بی‌نظیر نیروی دریایی و جان بر کفانی که جانشان را فدا کردند، سرنوشت نیروی دریایی بعثی‌ها در هم پیچیده شد و برای تمام دوران هشت‌ساله جنگ دیگر نتوانستند فعالیتی را در خلیج فارس داشته باشند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه امروز شاهد الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «دیلمان» به ناوگان قدرتمند نداجا در دریای خزر و شمال کشور عزیزمان هستیم، گفت: اتفاق امروز پیرو مأموریت بزرگ نیروی دریایی در انجام گشت راهبردی در دور کره زمین بود که مورد قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت و نشان داد که ناوشکن‌های ساخته دست جوانان و صنعتگران میهن‌مان در دوران اوج تحریم‌ها توانایی حضور در تمام نقاط جهان را با اقتدار و سربلندی دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است، گفت: با همه همسایگان و کشورهای ساحلی دریای خزر روابط دوستانه، همه جانبه و نظامی داریم و امروز از این تریبون پیام صلح و دوستی را مجدداً به این کشورها و نیروهای مسلح آنها اعلام می‌داریم.

وی بیان کرد: ناوشکن دیلمان و سایر توانمندی‌های ما در نیروی دریایی در خدمت آرامش، تأمین امنیت ناوگان‌های تجاری، مقابله با تروریست‌ها و حوادث احتمالی آینده سازماندهی شده و این توانمندی‌ها بدون حضور بیگانگان توانسته و خواهد توانست امنیتی پایدار و قابل اتکا برای تمام فعالیت‌های ملت عزیز و همه کشورهای همسایه را در دریای خزر فراهم کند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار در گرو توانمندی و آمادگی نیروهای مسلح است، گفت: نیروی دریایی با حضور در دریاها، خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان اقیانوس هند و سایر آب‌ها سهم مهمی را در تقویت اقتدار ملی و بازدارندگی پایدار در برابر دشمنان بر عهده دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه واقعیت دشمنان ما همان است که امروز در غزه می‌بینیم، تصریح کرد: در جهت اجرای تدابیر و راهبردها و فرامین فرمانده معظم کل قوا امنیت ناوگان‌های تجاری و مقابله با توطئه‌ها و دشمنی‌ها و شیطنت‌های استکبار جهانی بایستد و مقاومت کند و امنیت را برای کشور رقم بزند که تاکنون چنین بوده و الحمدالله بازدارندگی پایدار و امنیت قابل اتکایی را برای همه فعالیت‌های ملی فراهم آورده است.

وی ادامه داد: جا دارد امروز از توانمندی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنایع دریایی، صنایع الکترونیک، صنایع هوافضا، صنایع دفاعی و همه مجموعه‌های وزارت دفاع و همچنین شرکت‌های دانش بنیان، یکایک جوانان دانشمند این مرز و بوم که به نحوی در ساخت این ناوشکن ارزشمند همکاری داشته‌اند، قدردانی کنیم کار بسیار بزرگ بوده که در سخت‌ترین شرایط اتفاق افتاده است.

سرلشکر باقری با اشاره به اعمال تحریم‌ها گفت: نیروهای مسلح در تمام ۴۵ سال گذشته در تحریم آمریکا و همراهان مستکبر او بوده است اما طی سال‌های اخیر این تحریم در اوج خود قرار گرفت و در چنین شرایطی ساخت یک ناوشکن در سطح فناوری جهانی که تمامی بخش‌های آن توسط صنعتگران دانشمند ایرانی ساخته شده، جای افتخار و امیدواری نسبت به رشد و پیشرفت در آینده را دارد.

وی گفت: در کنار این تجهیزات عاملی که نقش اساسی را در دفاع از کشور در بهره‌برداری از تجهیزات و به کارگیری این توانمندی دارد سرمایه انسانی مؤمن متعهد باهوش دانشمند و ایثارگری است که این تجهیزات را به کار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha