جزئیات برپایی اجلاس نماز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
کد خبر: 4184319
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۲

جزئیات برپایی اجلاس نماز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد

مسئول ستاد اقامه نماز چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری سی‌امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» به تشریح جزئیات آن پرداخت.

محمد کریمی، رئیس ستاد اقامه نماز

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی، مسئول ستاد اقامه نماز چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص جزئیات سی‌امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» که از ۱۲ آذرماه به مدت یک‌ماه در استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در طی این مدت، علاوه بر برگزاری اجلاس‌های نماز، گفتمان‌های تخصصی نماز و مهدویت با حضور اساتید و کارشناسان مرکز تخصصی نماز برگزار خواهد شد و راهکارها و چالش‌های اقامه نماز و مشکلات ادای این فریضه دینی چه در مدارس و چه در مساجد و دانشگاه‌ها به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد اقامه نماز استان سه کمیته تخصصی اجلاس نماز را فعال کرده است که در این راستا، نشست‌هایی با مسئولان این کمیته‌ها یعنی مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شده است تا راهکارهای عملی اقامه پرشکوه نماز در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد با یاری این کمیته‌ها احصا و شناسایی شود.

کریمی با تأکید بر اینکه پاسداشت و اقامه نماز نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است و این رویکرد در اجلاس نماز نیز مورد تأکید است، گفت: اعتقاد قلبی داریم که اگر نماز به معنای واقعی در جامعه نهادینه شود، بسیاری از معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مجال بروز و ظهور نخواهد یافت. 

وی افزود: به اذعان مسئولان و مدیران اداره‌کل آموزش و پرورش، برپایی نشست‌های چهره به چهره نماز با حضور کارشناسان مرکز تخصصی نماز و مهدویت در مدارس استان کارآمدی و تأثیر خود را داشته است اما برای ادامه این خط مشی و گسترش نشست‌ها قطعاً نیازمند حمایت بیشتر از دستگاه‌های فرهنگی و بودجه‌ای هستیم. برپایی محدود این دوره‌ها و نشست‌ها خروجی محدودی هم خواهد داشت و امید است با حمایت و پشتیبانی نهادهای مرتبط بتوانیم نتیجه حداکثری از این برنامه‌ها را شاهد باشیم.

مسئول ستاد اقامه نماز استان تجلیل از خادمان واقعی نماز را بخش دیگری از اجلاس نماز امسال برشمرد و گفت: افرادی که به نحوی در مسیر برپایی نماز و اقامه باشکوه‌تر این فریضه دینی تلاش می‌کنند شناسایی و تجلیل خواهند شد. 

کریمی بیان کرد: در کنار اجلاس‌های شهرستانی و نشست‌های تخصصی، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران ادارات در قالب طرح «محراب» ائمه جماعات و طرح «مُبین» ویژه معلمان پایه سوم ابتدایی و مدیران مدارس از دیگر برنامه‌هایی است که ذیل اجلاس سراسری نماز اجرا خواهد شد. 

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از روحانیون طرح امین و هجرت در مدارس، اظهار کرد: متأسفانه اعتبارات لازم برای حمایت از این افراد و تشویق آنان وجود ندارد؛ همچنین برای اشاعه فرهنگ نورانی نماز در جامعه نیازمند بهره‌گیری هر چه بهتر از ابزار به‌روز و فضای مجازی هستیم و به‌ویژه ورود به هوش مصنوعی در این موضوع باید به صورت جدی دنبال شود.

مسئول ستاد اقامه نماز استان در پایان گفت: سند جامع نماز و منشور اقامه نماز استان با اشراف کامل نماینده ولی‌فقیه در استان به‌عنوان رئیس شورای نماز تدوین شده و در اختیار ادارات و دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است؛ همچنین جشنواره نوگلان مؤذن تا دهه فجر برگزار می‌شود و ۲۲ خردسال و نوجوان مؤذن استان را به صدا و سیما و شبکه پویا معرفی خواهیم کرد. 

انتهای پیام
captcha