آخرین جزئیات تدوین نقشه مهندسی فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد
کد خبر: 4184246
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

آخرین جزئیات تدوین نقشه مهندسی فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری تشریح شد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال‌وبختیاری آخرین جزئیات بُرش استانی نقشه مهندسی فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری را تشریح کرد.

شهرام خواجوی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، شهرام خواجوی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال‌وبختیاری امروز، پنجم آذرماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در شهرکرد برگزار شد با اشاره به فرایند تدوین بُرش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان، اظهار کرد: تدوین این برش سال گذشته براساس ابلاغیه‌ای که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به دست ما رسید، آغاز شد و برای نحوه تدوین این برش، یک هیئت اندیشه‌ورز اجتماعی و فرهنگی تشکیل شد و فرم نظرسنجی برای احصای اولویت‌های فرهنگی استان در جلسات مختلف از جمله شورای فرهنگ عمومی استان توزیع و ۲۹ اولویت‌ شناسایی شدند.

وی ادامه داد: از ۲۹ اولویت شناسایی شده، نظرسنجی‌ها برای احصای پنج اولویت اصلی انجام و این اولویت‌ها شامل «روند افزایشی آسیب‌های اجتماعی»، «ساماندهی فضای مجازی»، «تضعیف سبک زندگی ایرانی اسلامی»، «کاهش نشاط اجتماعی تعلیم و تربیت» و «موازی‌کاری فعالیت‌های فررهنگی» جمع‌آوری و نهایی شدند تا در کمیته‌های تخصصی بررسی و پیگیری شوند.

خواجوی با تأکید بر اینکه مقدمات نهایی شدن تدوین سند مهندسی فرهنگی استان فراهم و برش استانی سند در هفت فصل تدوین شده است، بیان کرد: در این راستا بیش از ۱۵۰ پروژه عملیاتی از کمیته‌های پنج‌گانه که پیگیر پنج اولویت فرهنگی هستند، پیشنهاد شد که ۶۰ پروژه انتخاب و نهایی شدند و عملیاتی خواهند شد. 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در پایان گفت: جشنواره «ایران، سرزمین سنت‌های شیرین»، حمایت از جشن‌های مذهبی و ملی در ۸۰ آموزشگاه، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی، توانمندسازی زوج‌های جوان، اردوهای زیارت‌اولی‌ها و ... از جمله این پروژه‌ها هستند.

انتهای پیام
captcha