اجرای طرح کتابت قرآن در کتابخانه مرکزی همدان
کد خبر: 4184160
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

اجرای طرح کتابت قرآن در کتابخانه مرکزی همدان

اجرای طرح سراسری کتابت قرآن کریم در بخش کودک و نوجوان از روز گذشته، چهارم آذرماه در کتابخانه مرکزی همدان آغاز شد.

کتابت قرآن کریمبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، طرح سراسری کتابت قرآن در بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان همزمان با سراسر کشور برگزار شد. در این آیین اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان به کتابت قرآن کریم پرداختند.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین اظهار کرد: به ابتکار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در پی اهانت‌های اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم، طرح کتابت قرآن کریم توسط کودکان و نوجوانان در سراسر کتابخانه‌های عمومی کشور و همین‌طور همدان اجرا شد.

وی افزود: این طرح برای مشارکت هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان در کتابت قرآن کریم به‌عنوان یک سنت دیرینه پیش‌بینی شد که براساس آن قرآنی با 604 صفحه با مشارکت کودکان و نوجوانان به نگارش درآمده و سپس چاپ خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: سهم استان همدان 50 برگ شامل 100 صفحه از این قرآن است که توسط کودکان و نوجوان علاقه‌مند عضو کتابخانه انجام می‌شود و به تهران ارسال و سپس در یک مجلد چاپ خواهد شد.

زارعی یادآور شد: محافل قرآنی در کتابخانه‌های عمومی استان همدان به‌منظور قرائت، تفسیر، تأمل و تعمق در آیات قرآن تشکیل شده است.

انتهای پیام
captcha