عصر شعر فاطمی «ام الائمه» در بیجار برگزار می‌شود
کد خبر: 4184063
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹

عصر شعر فاطمی «ام الائمه» در بیجار برگزار می‌شود

کارشناس هنری حوزه هنری شهرستان بیجار از برگزاری عصر شعر فاطمی «ام الائمه» به همت حوزه هنری بیجار دوشنبه ششم، آذرماه در این شهرستان خبر داد و گفت: مراسم رونمایی از کتاب «شعر قصه‌های قرآن» اثر ابوالقاسم آقامیری شاعر آئینی دیار گروس در پردیس سینمایی آزادی بیجار برگزار می‌شود.

عصر شعر فاطمی «ام الائمه» در بیجار

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین دادگر، کارشناس هنری حوزه هنری شهرستان بیجار امروز، چهارم آذر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: ایام فاطمیه فرصت مناسبی است برای بازگویی بخش‌هایی از زندگی بزرگ بانوی جهان اسلام و ام‌الائمه که سرشار از درس زندگی و نقش پررنگ مادران و زنان در دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در خصوص بیان مسائلی درباره حقوق زن، افزود: رجوع به زندگی بانوان بزرگ جهان اسلام همچون حضرت فاطمه و حضرت زینب(س) و دیگر زنان بزرگ می‌تواند الگوی مناسبی برای جامعه و سبک زندگی اسلامی واقع شود.

کارشناس هنری حوزه هنری شهرستان بیجار بیان کرد: عصر شعر فاطمی «ام الائمه» به مناسبت ایام فاطمیه و به همت حوزه هنری و با همکاری کانون مداحان شهرستان بیجار دوشنبه، ششم، آذرماه در بیجار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مراسم همراه با رونمایی از کتاب «شعر قصه‌های قرآن» اثر شاعر آئینی دیار گروس ابوالقاسم آقامیری در پردیس سینمایی آزادی بیجار برگزار می‌شود، گفت: در این عصر شعر شاعران بیجاری در قالب شعر پاره‌ای از خصوصیات‌های اخلاقی حضرت فاطمه (س) را که به نظم در آورده‌اند قرائت خواهند کرد.

دادگر افزود: در کنار این محفل ادبی شاعرانه کتاب «قصه‌های قرآن» اثر شاعر توانمند دیارگروس ابوالقاسم آقا میری نیز که در راستای انس گرفتن با قرآن مبین و ترویج مفاهیم بلند و انسانی این کتاب آسمانی به رشته تحریر درآمده است با حضور نویسنده اثر و مسئولان و هنرمندان رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به رسالت حوزه هنری در فراهم سازی بسترهای لازم فعالیت‌های هنری مبتنی بر دین یادآور شد: حضور تمامی علاقه‌مندان در این عصر شعر و مراسم رونمایی دوشنبه، ششم آذرماه از ساعت ۱۶ در سالن شماره ۲ پردیس سینمایی آزادی بیجار برگزار می‌شود، آزاد است.

انتهای پیام
captcha