برگزاری اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات قرآن بسیج در کرمان
کد خبر: 4183657
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

برگزاری اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات قرآن بسیج در کرمان

آیین اختتامیه مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج، در مرکز تعلیم و تربیت سپاه ثارالله کرمان برگزار شد و برگزیدگان این دوره از مسابقات تجلیل شدند.

قرآنبه گزارش ایکنا از کرمان، در چهارمین روز از هفته بسیج، آیین اختتامیه مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج، صبح امروز، دوم آذرماه با حضور جمعی از فعالان قرآنی و بسیجیان در مرکز تعلیم و تربیت سپاه ثارالله کرمان برگزار شد و برگزیدگان این دوره از مسابقات تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام محمد افضلی، مسئول دارالقرآن بسیج در استان کرمان در جریان این اختتامیه به خبرنگار ایکنا گفت: مسابقات سراسری قرآن بسیج بزرگترین و فراگیرترین مسابقات قرآن جهان اسلام است که سی‌امین دوره آن با حضور ۷۳۱ هزار نفر در سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی و در دو مقطع زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در کشور برگزار شد.

وی سهم استان کرمان در این دوره از مسابقات را ۵۹ هزار و ۴۰۰ نفر دانست و اظهار کرد: مسابقات قرآن بسیج منطبق با منویات مقام معظم رهبری بین مساجد سراسر استان برگزار شد و کرمان به تناسب جمعیتی رتبه اول کشور را به دست آورد.

افضلی تصریح کرد: ۱۰۶ نفر در بخش فردی، دو گروه و یک خانواده برتر از استان در اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج در کرمان به‌عنوان برگزیده تجلیل می‌شوند و پس از ارزیابی نهایی، برگزیدگان به مرحله کشوری مسابقات که دی‌ماه امسال به‌میزبانی شهر قم برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای چهارمین پویش «هزاران ختم قرآن» به نیت شهدا به‌ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به‌مناسبت هفته بسیج اشاره کرد و گفت: در نخستین سال اجرای این پویش ۳ هزار و ۴۰۰ ختم قرآن، در سال دوم ۷ هزار و ۶۰۰ و در سال سوم با ساماندهی انجام شده، ۵ هزار ختم قرآن به نیت شهدا در کرمان انجام شد و با همراهی مردم در چهارمین دوره اجرای پویش، ۱۰ هزار ختم قرآن انجام شود.

مسئول دارالقرآن بسیج در استان در پایان با بیان اینکه کرمان در حوزه قرآن و عترت ظرفیت بالایی دارد و باید از آن بهره بیشتری برد، اظهار کرد: مسابقات قرآن بسیج در حوزه فعالبت‌هلی انگیزشی بود و علاوه‌بر مسابقات فعالیت‌های مستمر قرآنی فراوانی نیز در طول سال انجام می‌شود و دارالقرآن‌های نواحی، واحدهای قرآنی بسیج و اردوهای جهادی سهم مهمی در غنی‌سازی اوقات فراغت بسیجیان استان برعهده دارند.

انتهای پیام
captcha