فعالان حوزه کتاب در کرمان تجلیل شدند
کد خبر: 4183112
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

فعالان حوزه کتاب در کرمان تجلیل شدند

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، آیین تکریم از خادمان کتاب، کتابداران و فعالان کتابخانه‌های عمومی استان کرمان امروز، ۲۹ آبان‌ماه در کرمان برگزار شد.

تجلیل از فعالان حوزه کتاب در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، آیین تکریم از خادمان کتاب، کتابداران و فعالان کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، ظهر امروز، ۲۹ آبان‌ماه با حضور جمعی از مسئولان و فعالان کتاب در مجموعه پالیز کرمان برگزار شد.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با بیان اینکه کتابداران در خط اول جبهه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند، گفت: کرمان سهم خوبی در تولید و ترویج کتاب دارد. سال گذشته به ازای هر سه نفر یک جلد کتاب در استان تولید شده که مایه افتخار است. همچنین کرمانی‌ها با خرید ۱۴ میلیارد تومان کتاب ۴ و نیم درصد از سهم کل خریدهای نمایشگاه کتاب تهران را به خود اختصاص دادند.

روحی با اشاره به کسب عنوان روستای دوستدار کتاب در دو دوره متولی توسط دهبکری از توابع شهرستان بم و نصرت‌آباد از توابع سیرجان، افزود: شهرستان رابر در هشتمین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران یکی از ۱۲ شهر منتخب بود. همچنین در حال برنامه‌ریزی برای کاندیدا شدن دو شهرستان سیرجان و رفسنجان در نهمین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران هستیم و امیدواریم رابر و دیگر شهرستان‌ها نیز در این جشنواره کاندید شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پایان سرانه مطالعه در استان را خوب دانست و اظهار کرد: این گذاره که کتاب کم مطالعه می‌شود صحیح نیست و آخرین پژوهش‌ها آماری زمان مطالعه را ۳۸ دقیقه اعلام می‌کند که زمان خوبی است.

علی بیگ‌زاده، معاون استاندار کرمان نیز در این مراسم با اشاره به تأثيرات خوب کتابخوانی بر ذهن، روح و اندیشه انسان، گفت: کتاب‌ها باید خوانده شوند تا کسب دانش کنیم. امروز در عصر پر شتاب تاریخ قرار داریم که سرعت تغییر و تحولات بسیار است لذا ضرورت دارد کتاب خوانده شود و دانش خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام
captcha