خبرنگار به شرط رعایت صداقت می‌تواند تحول‌آفرین باشد
کد خبر: 4183033
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

خبرنگار به شرط رعایت صداقت می‌تواند تحول‌آفرین باشد

امام‌ جمعه اصفهان گفت: خبرنگار می‌تواند تحول بسیاری ایجاد کند، اما شرط آن این است که خبر به درستی، بدون دروغ و حزب‌گرایی تهیه شود.

دیدار رئیس و اعضای هیئت‌مدیره مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان با نماینده ولی‌فقیه در استانبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در دیدار با رئیس و اعضای هیئت‌مدیره مجتمع فرهنگی مطبوعاتی این استان اظهار کرد: پیش از  انقلاب اسلامی، کل تولید برق کشور هفت هزار مگاوات بود که بخش زیادی از آن شخصی بود و سراسری نبود؛ اما اکنون تولید برق به بیش از 80 هزار مگاوات می‌رسد و این خود نشانه توسعه عدالت اجتماعی است.

وی با اشاره به پیشرفت روستاها در زمینه‌های گوناگون و لزوم پرداختن رسانه‌ها به این مسائل گفت: پیش از انقلاب اسلامی در تمام کشور فقط یک بزرگراه وجود داشت که آن نیز پس از انقلاب تکمیل شد و اکنون تمام شهرستان‌های کشور دارای جاده‌های مواصلاتی دوبانده هستند.

امام‌جمعه اصفهان تضعیف دولت‌ها و تبیین نشدن پیشرفت‌های به دست آمده را امری مطلوب برای دشمنان نظام و انقلاب بیان کرد و ادامه داد: صرف اعتراض و ندیدن بخش پر لیوان، سبب بی‌انصافی می‌شود؛ لذا نباید دولت‌ها را تضعیف و مردم را دلسرد کرد، چراکه دشمن می‌خواهد مردم را از حکومت مستقر دور کند.

وی اضافه کرد: مسئله تبیین که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارد، به این معناست که کارهای انجام‌شده باید برای مردم و به‌خصوص جوانان که نمی‌دانند پیش از انقلاب وضع کشور چگونه بوده و تصور می‌کنند همواره به همین شکل بوده است، بیان کنیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تأکید کرد: در کار رسانه باید عقل جمعی کار کند و در برابر حمله دشمن ایستادگی شود؛ در غیر این صورت همراهی با دشمن خواهد بود.

وی تبدیل شدن رسانه‌های ایران را به رسانه‌های منبع و مرجع در دنیا یکی از آروزهای خود بیان کرد و ادامه داد: یکی از آرزوهای ما این بود که اگر انقلاب کنیم و دولت تشکیل دهیم، همه دنیا کلام راست را از روزنامه‌های ما دریافت کنند و منبع درست باشیم.

نماینده ولی‌ فقیه در استان اصفهان با تأکید بر عدالت‌ورزی خبرنگار و راوی خبر تصریح کرد: خبرنگار می‌تواند تحول بسیاری ایجاد کند؛ اما شرط آن این است که خبر به درستی، بدون دروغ و حزب‌گرایی تهیه شود، لذا باید قدر خود را بدانید، زیرا کار زیادی از رسانه برمی‌آید.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم ریاحی، مدیر مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجتمع گفت: مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان در سال 93 به بهره‌برداری رسید و یک‌سوم رسانه‌های اصفهان در این مجتمع فعالیت می‌کنند که شامل 90 رسانه هستند و هزینه‌های آن را شهرداری پرداخت می‌کند.

وی افزود: در این چند ماه اخیر، اموری دنبال شده که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است، از جمله تأسیس هیئت صلح و سازش رسانه‌ها، ایجاد اولین خانه هلال مطبوعات و رسانه‌ها در کشور، ایجاد اولین کانون خون رسانه در کشور و بازدید اصحاب رسانه از راهیان پیشرفت.

مدیر مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان یادآور شد: طرحی براساس بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم پاسخگویی مسئولان در پیشگاه ملت شروع کرده‌ایم که براساس آن مدیران را با عنوان «مسئولان پاسخ می‌دهند» دعوت و نشست مطبوعاتی با حضور آنها برگزار می‌کنیم؛ همچنین برگزاری نشست همدلی، نمایشگاه آثار پیشکسوتان رسانه و مطبوعات و جشنواره مردمی مطبوعات از دیگر برنامه‌هایی به‌شمار می‌رود که طی این مدت در مجتمع انجام شده است.

انتهای پیام
captcha