کاشان‌ میزبان چهل‌وسومین مسابقات سراسری قرآن نزاجا می‌شود
کد خبر: 4182887
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
به همت گروه ۸۴۰ موشکی نیروی زمینی ارتش

کاشان‌ میزبان چهل‌وسومین مسابقات سراسری قرآن نزاجا می‌شود

فرمانده گروه ٨۴٠ موشکی نزاجا از برگزاری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروی زمینی ارتش به میزبانی شهرستان کاشان در آذرماه سال جاری خبر داد.

نشست خبری چهل‌وسومین مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش در کاشانبه گزارش ایکنا از اصفهان، نشست خبری مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز، ۲۸ آبان‌ماه با حضور جمعی از اصحاب رسانه در پادگان زمینی شهید کبریایی کاشان برگزار شد.

در این نشست، سرهنگ حیدر معظمی گودرزی، فرمانده گروه ۸۴۰ موشکی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۸ هزار شهید ارتش و ولادت حضرت زینب(س) و نیز تبریک روز پرستار به کادر درمان اظهار کرد: گروه ۸۴۰ موشکی ارتش ایران، هماهنگ و در راستای دستورات سلسله‌مراتب فرماندهی و مقام معظم رهبری همواره در همه امور، قرآن و آموزه‌های قرآنی را در رأس کارهای اجرایی خود قرار داده است و با برگزاری کلاس‌های آموزشی و تربیتی به‌طور روزانه و هفتگی سعی داشته تا در مسیر نورانی قرآن و نهج‌البلاغه قدم بردارد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، با حمایت‌های امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای اولین بار شهرستان کاشان و گروه ۸۴۰ موشکی افتخار میزبانی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن را در سطح نیروی زمینی ارتش با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از نخبگان و چهره‌های قرآنی نزاجا و داوران بین‌المللی در دو مقطع کارکنان پایور و وظیفه از تاریخ چهارم تا هشتم آذرماه با همکاری تولیت آستان مقدس حضرت علی بن محمد باقر(ع) خواهد داشت.

در ادامه حجت‌الاسلام روح‌الله زاهدی، رئیس عقیدتی سیاسی گروه ۸۴۰ موشکی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در کنار برگزاری این رویداد، برنامه‌های قرآنی و فرهنگی نیز پس از پایان مسابقات در هر روز و از ظهر تا شب تدارک دیده شده است، اضافه کرد: یکشنبه، پنجم آذرماه بعد از بازدید از شهر نیاسر و حرکت به سمت کاشان، در مسجد صفاری، نماز مغرب و عشا و محفل انس با قرآن با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: در روز دوشنبه، ششم آذرماه، پس از برنامه دیدار با سربازان به‌صورت چهره به چهره و نماز مغرب و عشا، محفل انس با قرآن با حضور امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در شبستان امامزاده سلطانعلی بن باقر(ع) برگزار خواهد شد. همچنین در روز سه‌شنبه، هفتم آذرماه طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، بازدید از باغ تاریخی فین و اماکن تاریخی کاشان و پس از آن اقامه نماز مغرب و عشا و برگزاری محفل انس با قرآن در آستان امامزاده هلال بن علی(ع) با حضور عموم مردم شهرستان آران‌وبیدگل در دستور کار قرار دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی گروه ۸۴۰ موشکی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مسابقات در رشته‌های قرائت قرآن، اذان، تفسیر، مفاهیم در دو سطح، حفظ یک جزء، سه جزء، پنج جزء، 10 جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء، ۲۵ جزء و ۳۰ جزء برگزار می‌شود. همچنین این برنامه با ارتباط مستقیم با سازمان صدا و سیما و پخش به‌صورت زنده و سراسری از رادیو کاشان همراه است. به‌علاوه طی هماهنگی‌های صورت‌گرفته با آموزش و پرورش در ۱۲ مدرسه کاشان، مراسمی با حضور قاریان و حافظان قرآن برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: در روز چهارشنبه، هشتم آذرماه، اختتامیه مسابقات و معرفی برگزیدگان با حضور فرمانده نیروی زمینی و رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا و سخنرانی آیت‌الله امامی کاشانی، همراه با تجلیل از پیشکسوتان قرآنی کاشان برگزار می‌شود.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha