مسیر جمهوری اسلامی جز در کنار مردم نیست
کد خبر: 4182826
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

مسیر جمهوری اسلامی جز در کنار مردم نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران جنبه مردمی بودن آن است، گفت: نهادهایی مانند نهضت سوادآموزی، بسیج مستضعفین و جهاد سازندگی مبتنی بر حضور، ورود و مشارکت مردم شکل گرفته؛ همه اینها نشان می‌دهد که مسیر جمهوری اسلامی جز در کنار مردم نیست.

کاظمی معاون استاندار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، عباس کاظمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، یکشنبه ۲۸ آبان در هشتمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و زنان استانداری قزوین که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، گفت: محاسبات سیاسی انقلاب‌ها قاعده مشخصی دارد و نظامات بعد از انقلاب نیز متناسب با همان رویکردهای سیاسی شکل می‌گیرد، مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران جنبه مردمی بودن آن است و بعد از انقلاب نیز اولین نهادهای شکل گرفته بر پایه مردم بوده است.

وی ادامه داد: مثلاً کمیته انقلاب اسلامی که قبل از پیروزی انقلاب شکل گرفت نمونه بارز نهادی بر پایه مردم است؛ همچنین نهادهای دیگر مانند نهضت سوادآموزی، بسیج مستضعفین و جهاد سازندگی نیز مبتنی بر حضور، ورود و مشارکت مردم بوده است؛ همه اینها نشان می‌دهد که مسیر جمهوری اسلامی جز در کنار مردم نیست.

معاون استاندار قزوین اظهار کرد: انقلاب اسلامی باور دارد که مردم باید در متن مسائل باشند نه در حاشیه، در واقع باور دارد که مردم باید تصمیم‌‎ساز، تصمیم‌گیر، مجری و ناظر باشند؛ در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز به مردمی‌سازی تأکید شده است؛ انقلاب پرشکوه ملت ایران که بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است تنها انقلابی است که یک چله پر افتخار را با تکیه بر آرمان‌هایش سپری کرده است؛ چراکه مردم به خاطر حفظ آرمان‌هایشان انقلاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردمی‌سازی را به معنای واقعی، بررسی کنیم، موضوع این است که مردم در همه صحنه‌ها حاضر باشند و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود، اگر چنین شد خیانت به آرمان‌ها صورت نمی‌گیرد اما اگر این نشد بزرگترین خیانت به آرمان‌های انقلاب صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به پروژه مردمی‌سازی دولت سیزدهم، بیان کرد: سند تحول مردمی دولت روزبه‌روز بالنده‌تر و جدی‌تری خودش را در صحنه نشان می‌دهد، با توجه به اقدامات صورت گرفته استان قزوین در این حوزه پیشتاز و رتبه برتر کشوری را به دست آورده و این امر نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان در این بخش است.

وی بیان کرد: مردمی‌سازی در دولت سیزدهم وارد فاز جدیدی شده و دستیاران مردمی فرمانداران فعالیت‌های خود را به صورت جدی آغاز کردند، در ادامه همه دستگاه‌های اجرایی نیز باید رابط مردمی‌سازی داشته باشند تا شاهد سپردن امور به معنای واقعی به دست مردم باشیم.

کاظمی در پایان گفت: هر جا که در فرایندهای مرسوم دولتی دچار بن‌بست می‌شویم مردم پای کار می‌آیند، نمونه روشن و بارز آن کمک مؤمنانه ایام کرونا بود؛ همچنین نوروز ۹۹ برای اولین بار در کشور ۸ استان درگیر سیل گسترده شد که همه ظرفیت هلال احمر، نیروهای مسلح و بحران دستگاه‌های اجرایی کنار هم آمدند اما امکان عملیات در همه ابعاد را نداشتند، مردم پای کار آمدند و خدمات‌رسانی به نحو احسن انجام شد.

انتهای پیام
captcha