اجرای طرح «مسجد برقرار» در سطح کانون‌های مساجد کردستان
کد خبر: 4182762
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

اجرای طرح «مسجد برقرار» در سطح کانون‌های مساجد کردستان

مدیر ستاد کانون‌های مساجد کردستان از اجرای طرح «مسجد برقرار» با هدف توانمندسازی کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: این طرح در گام اول برای ۱۰۰ کانون اجرا می‌شود.

نشست توجیهی - آموزشی مسجد برقرار  در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، بهزاد کیامهر، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان امروز، 28 آبان در نشست توجیهی ـ آموزشی طرح «مسجد برقرار» با بیان اینکه سلسله نشست‌های توجیهی طرح به صورت هفتگی و با حضور تعداد ۱۰ کانون مساجد در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه برگزار می‌شود، گفت: چشم انداز ما در اجرای این طرح منسجم‌کردن فعالیت‌های کانون مساجد و توانمندسازی بچه‌های مسجدی است.

وی افزود: اجرای صرف برنامه‌های تبلیغی و ترویجی، فعالیت سنتی و بدون جذابیت، عدم نتیجه‌گیری مشخص، نداشتن چشم‌انداز کمی، بی‌انگیزگی افراد به دلیل وارد شدن هزینه‌ها و عدم پشتیبانی، از جمله آسیب‌ها و مسائل شناسایی شده در سطح فعالیت مساجد استان بود که تلاش کردیم با اجرای این طرح این مسائل را به حداقل برسانیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان مدیران و مربیان کانون، اعضا و مردم محله را جامعه مخاطب این طرح برشمرد و افزود: طرح «مسجد برقرار» در گام اول برای ۱۰۰ کانون مساجد کردستان برگزار می‌شود.

وی به اهداف کیفی این طرح اشاره و بیان کرد: توانمندسازی مدیر کانون در تقوای فردی، مدیریت تیمی و فعالیت تربیتی، تقویت بنیه اعتقادی، احکامی و اخلاقی اعضا، تربیت کادر هنری مؤمن و متعهد برای آینده، فعالیت تبلیغی و ارائه خدمت اجتماعی مسجد به محله و جذب اقشار مختلف به مساجد از اهداف پیش‌بینی شده برای این طرح است.

کیامهر، با اشاره به برنامه‌های تربیتی طرح مسجد برقرار اظهار کرد: در حوزه تربیتی طرح، توانمندسازی مربیان، طرح مسجد، منزل، مدرسه و راه‌اندازی «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» در نظر گرفته شده است که برگزاری کلاس آموزش نماز، روخوانی قرآن، کلاس مفاهیم در بخش اعتقادات، احکام و اخلاق، کلاس حفظ قرآن، کرسی تلاوت و تلاوت روزانه قرآن از جمله بخش‌های این حوزه است.

وی بیان کرد: در سرفصل مهارتی و هنری نیز کلاس‌های آموزشی قرائت قرآن، عکاسی، فیلم، تدوین، گرافیک، تئاتر، سرود، نقاشی و نویسندگی برای کانون پیش‌بینی شده است که مربی این کلاس‌ها توسط ستاد استان تامین و هر عضو موظف است در یکی از کلاس‌ها ثبت‌نام و شرکت کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کردستان، اجرای برنامه در مناسبت‌های ملی و مذهبی، حمایت از اعضای کانون در قالب طرح‌های همدلی و برپایی میز خدمت را سرفصل اجتماعی طرح ذکر کرد و گفت: بنا داریم مدیر در اجرای این طرح فقط وظیفه مدیریت کانون را برعهده داشته باشد و تمام هزینه‌های کلاس و اجرای طرح فراهم شود.

وی از مدیران مسئول کانون‌ها خواست نسبت به تثبیت مدیریت کانون، تکمیل پروفایل مدیر و کانون، تمدید مجوز، تعیین وضعیت حساب بانکی کانون، چک لیست اموال، تعیین سطح اعضا، تعیین برنامه چشم‌انداز کانون، ثبت کلاس‌های کانون در سامانه بچه‌های مسجد، ثبت گزارشات برگزاری برنامه‌ها و حضور در دوره توانمندسازی با ستاد همکاری کنند.

کیامهر یادآور شد: بسته‌های تشویقی و رفاهی برای کانون‌های موفق در اجرای این طرح نیز در نظر گرفته شده است که شامل اردوهای تفریحی، زیارتی، لوح تقدیر، گواهی سازمانی، حکم مسئولیت، بیمه، کارت هنر و اهدای جوایز به اعضا است.

انتهای پیام
captcha