سیره حضرت زینب(س) تحمل در مشکلات و صبر در مصائب است
کد خبر: 4182732
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

سیره حضرت زینب(س) تحمل در مشکلات و صبر در مصائب است

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی گفت: حضرت زینب(س) به‌خوبی نشان داد که انسان در مقابل تمام مصائب و مشکلات می‌تواند تحمل لازم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی‌جعفری رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های خراسان جنوبیحجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌علی‌ جعفری، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: اگر بخواهیم در زندگی به‌عنوان یک جوان به‌عنوان پیرو پیامبر(ص) ادعا داشته باشیم باید تا جایی که امکان دارد منش و سیره اجتماعی را در زندگی لحاظ کنیم.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) به دلیل صبر در مصائب می‌تواند الگو و اسوه‌ای باشد برای جوانان و افراد که چگونه در گرفتاری‌ها و در دفاع از رهبر و ولی امر الهی برخورد و در بندگی خدا از چه منشی استفاده کنند، افزود: حضرت زینب(س) به‌خوبی نشان داد که انسان در مقابل تمام مصائب و مشکلات می‌تواند تحمل لازم را داشته و در عین حال زیبایی‌های زندگی را ببیند و بندگی خدا را داشته باشد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی گفت: صبر در مصائب تنها این نیست که به ظاهر عمل کنیم بلکه آرامش با طمأنینه روحی و روانی قلبی هم به انسان می‌دهد اگر به تبع از این الگوها باشد. برخی از انسان‌ها اگر از الگوی صبر در تمام مصائب پیروی نکنند، می‌بینیم که خیلی زود جا خالی داده و خیلی از مشکلات را ملاحظه می‌کنند. اگر الگوهای معنوی را در زندگی خود به‌کار برده و پایبند آن باشیم در خیلی از مسائل می‌توان به‌خوبی عبور کرد و با مشکلی مواجه نشد.

جعفری بیان کرد: دانشجویان می‌توانند در پایان‌نامه‌ها، تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط خود سراغ زندگی اهل بیت(ع) بروند و به‌عنوان الگوی برتر از زندگی حضرت زینب(س) بهره کافی و لازم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها باید نسبت به زندگی حضرت زینب(س) آشنایی داشته که همراه با اعتقاد باشد، اظهار کرد: اگر خانواده‌ها معتقد به اهل‌ بیت(ع) باشند و در خیلی از مسائل الگو گرفته و در زندگی خود بهره ببرند، فرزندان نیز با دیدن این مسائل اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار می‌دهند، چراکه در سرشت آنها نهفته شده است. خانواده‌ها می‌توانند به خوبی به فرزندان خود روش و منش حضرت زینب‌(س) را منتقل کرده و قبل از مدرسه متعارف، مدرسه منزل باشد، چراکه هرچه بیاموزند ماندگار است. لذا، بر دل و ذهن کودک نقش می‌بندد مانند آن چیزی که بر سنگ حک شده و پاک نمی‌شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حضرت زینب(س) دارای ویژگی فراوانی است، یادآور شد: صبر و تحمل حضرت زینب(س) مثال‌زدنی است، چراکه امروزه الگوی جوانان قرار گرفته و از آن در زندگی خود بهره می‌برند.

انتهای پیام
captcha