ارتباط با قرآن، انس با بالاترین سند جاوید الهی است
کد خبر: 4182721
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
استاندار لرستان:

ارتباط با قرآن، انس با بالاترین سند جاوید الهی است

فرهاد زیویار با بیان اینکه ارتباط با قرآن، انس با بالاترین سند جاوید الهی و سرچشمه سعادت و کمال بشر است، گفت: قرآن هم پاسخگو و هم هدایتگر و هم تربیت‌کننده است و این کتاب آسمانی مثل معلمی است که سؤال هر دانش‌آموزی را جواب می‌دهد.

فرهاد زیویار استاندار لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، 27 آبان‌ماه در آیین اختتامیه سومین جشنواره و مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز جمعه استان لرستان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرماندار خرم‌آباد، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، برگزیدگان محورهای ده‌گانه و عموم مردم در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، ضمن تبریک به‌مناسبت میلاد باسعادت حضرت زینب(س)، ایشان را پیام‌آور نهضت کربلا، ملجأ و پناهگاه اهل بیت(ع) در روز عاشورا دانست و در جمع برگزیدگان و برترین‌های قرآنی استان لرستان قرآن کریم را ام‌الکتاب نامید و اظهار کرد: ارتباط با قرآن‌، انس با بالاترین سند جاوید الهی و سرچشمه سعادت و کمال بشر است.

وی تصریح کرد:  تلاوت قرآن کریم و انس با این کتاب آسمانی که مکرر مورد سفارش معصومین(ع) قرار گرفته؛ پیمانی است که بین خدا و خلق اوست و سزاوار است که به این عهد و پیمان وفادار بوده و انس داشته باشیم تا دنیا و آخرت ما تضمین شود.

زیویار افزود: قرآن هم پاسخگو و هم هدایتگر و هم تربیت‌کننده است و این کتاب آسمانی مثل معلمی است که سؤال هر دانش‌آموزی را جواب می‌دهد، هدایتگر است چون نور معنویت و معرفت را با خود به همراه دارد و هادی است چون صلاح را از فساد تفکیک می‌کند و چنین کتابی مورد علاقه نبی مکرم اسلام(ص) و اولیای الهی است که همه لحظات خود را از آن بهره می‌گیرند.

استاندار لرستان با بیان اینکه فلسطین نه از سر ضعف بلکه از سر اقتدار مورد ظلم واقع شده است به جنگ اعراب و اسرائیل و جنگ شش روزه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وقتی این مظلومیت و اقتدار در امتداد مقاومت قرار می‌گیرد این جنگ نابرابر با گذشت حدود ۴۰ روز علی‌رغم سنگین‌ترین حملات و هجمه‌ها به غزه، مقاومت می‌کند و همانند اتفاقی که در نهضت کربلا به وقوع پیوست تکرار می‌شود.

زیویار بیان کرد: وقتی ملجأ انسان قرآن است، رحمانیت و رحیمیت را مدنظر قرار داده و نمی‌کشد تا زنده بماند و اگر کاری انجام می‌دهد در مسیر اعتقادات دینی و دفاع از خود است و این در حالی است که طرف مقابل با محاسبات دنیوی مقابله می‌کند و قطعاً از روی زمین محو خواهد شد.

وی افزود: اقتدار غزه با صبر و متانت، الگو گرفتن از حضرت زینب(س) و نهضت مقاومت است که هم قابلیت‌های خود را تبیین می‌کند و هم شأن والای انسانی خود را با ایثار و صبر نشان می‌دهد و پرده از باطن و خصایص فراحیوانی صهیونیست‌ها برمی‌دارد.

زیویار در پایان ضمن تقدیر از همه خانواده‌هایی که شرایط بروز ظرفیت‌های قرآنی را برای فرزندان این سرزمین فراهم می‌کنند تشکر کرد و گفت: ما به فرزندان قرآنی خود افتخار می‌کنیم که با قرآن هدایتگر مأنوس شوند.

انتهای پیام
captcha