ساخت 700 کلاس درس در البرز
کد خبر: 4182614
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

ساخت 700 کلاس درس در البرز

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: تاکنون ۷۸ پروژه آموزشی با ساخت 700 کلاس درس توسط دولت سیزدهم در استان البرز تکمیل و بهره‌برداری شده و ۳۴ پروژه دیگر نیز در حال احداث است.

حمیدرضا خانمحمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور

به گزارش ایکنا از البرز، حمیدرضا خانمحمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، امروز، 27 آبان‌ماه در آیین افتتاح مدرسه خیری، مشارکتی زنده‌یاد فاطمه دمیرچی و زنده‌یاد حاج جعفر دمیرچی کرج اظهار کرد: استان البرز به لحاظ سرانه فضای آموزشی جزو استان‌های آخر است هرچند طی سال‌های گذشته با کمک خیرین و تخصیص اعتبارات دولتی چندین مدرسه به استان اضافه شده ولی واقعیت این است سرعت افزایش فضای آموزشی به سرعت رشد تعداد دانش‌آموزان نمی‌رسد.

وی افزود: البته در برخی مناطق مثل شهرستان طالقان که با مهاجرت مردم به شهرها و پراکندگی جمعیت مواجه هستیم، چالش کمبود دانش‌آموز هم وجود دارد که همین باعث شده اکثر مدارس ابتدایی این شهرستان چندپایه و تک معلمه باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه باید نسبت به ارتقای جایگاه استان البرز در حوزه فضاهای آموزشی و نزدیک‌کردن آن به متوسط سرانه فضای کشوری حرکت جدی صورت پذیرد، گفت: سرانه فضای آموزشی استان البرز در حال حاضر ۳.۸ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز و سرانه متوسط کشور ۵.۲۱ متر مربع است.

وی با توضیح اینکه تاکنون ۷۸ پروژه آموزشی با ۷۰۰ کلاس درس در دولت سیزدهم در استان تکمیل و بهره‌برداری شده و ۳۴ پروژه دیگر در حال احداث است، بیان کرد: براساس برنامه‌های توسعه به ویژه‌برنامه هفتم درصدد توسعه فضاهای آموزشی در استان‌های دارای تراکم بالای دانش‌آموزی هستیم.

در ادامه مجتبی عبداللهی، استاندار البرز نیز گفت: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم علی‌رغم ضعف زیرساختی برای ساخت فضای آموزشی در البرز، موضوع مدرسه‌سازی مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه درحال حاضر برای افزایش سرانه فضای آموزشی استان ساخت حدود ۳۶ مدرسه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در نظر داریم با جلب مشارکت شهرداری‌ها جهت تأمین اراضی مناسب، تعهدات خود را مبنی بر ساخت ۲۰۰ مدرسه در البرز به نتیجه برسانیم.

عبداللهی گفت: در این استان علی‌رغم مشکلات متعدد تعامل خوبی با سازمان نوسازی مدارس کشور و خیرین مدرسه‌ساز صورت گرفته که یقیناً این همکاری زمینه‌ساز تحولات بزرگی در قالب نهضت مدرسه‌سازی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha