1939 برنامه در هفته بسیج خوزستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4182569
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

1939 برنامه در هفته بسیج خوزستان برگزار می‌شود

سردار شاهوارپور با بیان اینکه 1939 برنامه در هفته بسیج خوزستان برگزار می‌شود، به تشریح دستاوردها و اقدامات بسیج در زمینه‌های اقتصادی، خدماتی،‌ فرهنگی و ... پرداخت.

سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان امروز 27 آبان در نشست خبری هفته بسیج، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: سال‌هاست که رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی مستقر شده و علیه مردم بی‌دفاع فلسطین جنایت می‌کند. اکنون ملت فلسطین نیاز به پشتیبانی مادی و معنوی دارد و می‌بینید  که همه کشورهای دنیا حتی همان کشورهای اروپایی دلشان از مظلومیت و کشتار مردم غزه به درد می‌آید.

وی بیان کرد: جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه یک عمل غیر انسانی و جنایتکارانه است و در دنیایی که ادعای حمایت از حقوق بشر و حیوانات می‌شود، زیر چشم آمریکا، آلمان و فرانسه رژیم صهیونیستی جنایت می‌کند و آمریکا با ارسال سلاح از آنها حمایت مادی می‌کند و در مدیریت صحنه حضور دارد.

شاهوارپور ادامه داد: امروز یک ارتش تا دندان مسلح هدف نظامی‌اش یک بیمارستان است و بی‌رحمانه‌ترین سلاح‌ها این بیمارستان را هدف قرار می‌دهند و بیش از 5 هزار کودک را شهید کردند. سال‌های سال جنایات این چنینی در منطقه غزه علیه مردم فلسطین انجام دادند اما ملت فلسطین مقاوم ایستادگی می‌کنند و اگر یک نفر فلسطینی در غزه بماند باز هم مقاومت را ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: ما مردم خوزستان طعم تلخ جنگ را چشیدیم، مردم و کودکان و زنان ما به شهادت رسیدند اما مقاومت کردیم و منتظر نماندیم جامعه جهانی کمکمان کند. در جنگ تحمیلی مردم با همه وجود وارد صحنه شدند. اکنون هم بسیج در همه عرصه‌های خدمت به مردم مثل حوادث طبیعی و غیرطبیعی با گروهای جهادی در خدمت مردم است.

شاهوارپور شعار محوری هفته بسیج امسال را «بسیج، امید ملت ایران» عنوان کرد و روزشمار روزهای هفته بسیج را شامل 29 آبان روز بسیج، جهاد، خدمت سازندگی، 30 آبان بسیج، پيشرف، عزت و افتخار،  یکم آذر بسیج، ولایت باور، انقلابی و تمدن‌ساز، 2 آذر بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت، 3 آذر بسیج، ایمان، بصیرت و انتظار، 4 آذر بسیج، جهاد علمی، اعتلای فرهنگ و هنر، 5 آذر بسیج، دفاع، امنیت و اقتدار معرفی کرد.

وی با بیان اینکه امام راحل در 5 آذر سال 1358 نامگذاری روز بسیج را ابلاغ فرمودند، گفت: به این مناسبت و در استان خوزستان 1736 برنامه در پايگاه‌های مقاومت پیش بینی شده است. همچنین 203 برنامه توسط بسیج اقشار برگزار می‌شود. در مجموع 1939 برنامه در استان به مناسبت هفته بسیج برگزار می‌شود.

شاهوارپور همچنین برنامه‌های حوزه خدمات‌رسانی و سازندگی را 22 برنامه محوری در شهرهای استان اعلام کرد و افزود: راه‌اندازی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی، کارگاه‌های صنایع دستی و تبدیلی، افتتاح مدرسه، منازل مددجو، اعزام گروهای جهادی پزشکی و عمرانی به مناطق محروم، واکسیناسیون دام و طیور عشایر، اهدای جهیزیه، برپایی میز خدمت، رزمایش کمک مومنانه، تجلیل از پزشکان جهادی از جمله این برنامه‌ها است. همچنین با منابع طبیعی در زمینه کاشت نهال براساس تحقق هدف‌گذاری مقام معظم رهبری مبنی بر بیابان‌زدایی توافق‌نامه امضا شده است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان بیان کرد: پنجشنبه دوم آذر غبارروبی مزار شهدا، نواختن زنگ بسیج، گفت‌وگوی خبری با نخبگان در صدا و سیمای مرکز استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، برگزاری اردوی راهیان نور دانش‌آموزی، برگزاری نشست‌های روشنگری، شرکت حلقات صالحین در نماز جمعه، افتتاح طرح جوان ماهر، برگزاری یادواره آبروی محله صورت می‌گیرد. همچنین جمعه 5 آذر تجمع 30 هزار نفری بسیجیان در سطح استان خوزستان شکل خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه بسیج در همه عرصه‌ها آماده خدمت است، گفت: عمده تمرکز ما در بحث اشتغال بر اشتغال خرد است. از سوی بسیج مهندسین 700 کارگاه متوسط در شهرک‌های صنعتی ارزیابی شده و بیش از 160 کارگاه به تولید بازگشته است. بیش از 1800 کارگاه در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که تقریبا نصف آنها تعطیل و نیمه تعطیل بوده است. از آنجا که دولت، بانک‌ها را موظف به پرداخت وام تکلیفی برای راه‌اندازی کارگاه کرده است که سهمی هم به بسیج داده می‌شود. شخصا با برخی از بانک‌ها که موظف به پرداخت این تسهیلات بودند جلسه برگزار کردم. بسیج سازندگی پیگیر وام اشتغال است. امسال 60 میلیارد تومان برای راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و نیمه متوسط باید هزینه شود که بانک‌ها تاکنون به قولشان عمل نکردند و پیگیری‌های بسیاری انجام دادیم و امیدواریم بحث وام های اقتصاد مقاومتی و کارگاه‌های کوچک راه‌اندازی شود. 

شاهوارپور ادامه داد: تولیدات خانگی نیاز به عرضه دارند و چون اینها نشان تجاری ندارند تولیدات روی دستشان می‌ماند. بنابراین تلاش می‌کنیم با برگزاری نمایشگاه‌ها بسیج با عنوان تسهیلگری بین تولیدکننده و عرضه کننده نقش ایفا کند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: یکی از مشکلات ما در اشتغال، مهارت است و باید در جهت تقویت مهارت تلاش کنیم و در همین راستا اولویت ما در مهارت‌افزایی بر روی سربازان، پایگاه‌های بسیج و مساجد است که مهارت را در دسترس مردم قرار دهیم. البته باید مراکز پژوهشی به مراکز تولیدی وصل شوند. همچنین افزایش شرکت‌های دانش بنیان مهم است و باید پل بین صنعت و نخبگان برقرار شود. برخی از مدیران صنایع از این اتصال و ارتباط خیلی استقبال نمی‌کنند و اینها باید مکلف شوند تا از نخبگان حمایت شود.

وی بیان کرد: مطالبه ما در بحث استخدام از بومیان است و خبرنگاران هم باید در این راستا مطالبه‌گری کنند.

شاهوارپور درباره موضوع رسیدگی به قطعه شهدای بهشت آباد اهواز گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان، بودجه آن دیده شده و متولی آن بنیاد شهید است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان خوزستان در پایان سال جاری گفت: بخش قابل توجهی از شهدای ما بسیجی هستند و باید در رسانه‌ها به این موضوع اشاره شود. در این راستا بیش از 2 هزار یادواره شهدا پیش‌بینی شده است. دو سوم شهدای کشور در خوزستان به شهادت رسیدند و اولویت اول ما پرداختن به همه شهدا و نه تنها فرماندهان است. برای تحقق شناساندن شهدا به مردم باید بیشتر از قبل کار کنیم. در حال حاضر چهار فیلم بلند سینمایی درباره شهید بقایی، شهید هاشمی، شهدای غواص و... در دست ساخت است. باید کار بیشتری در زمینه تالیف کتاب و ساخت فیلم برای شناساندن شهدا به مردم صورت گیرد. 

شاهوارپور اضافه کرد: تاکنون سه میلیون سند از آثار شهدا را جمع‌آوری کرده و در اختیار اداره بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار داده‌ایم. چاپ 200 کتاب درباره شهدا را در دستور کار قرار داده‌ایم. از هر دانشجو و استاد می‌خواهیم که برای شهدا کتاب بنویسند و در پایان‌نامه‌های خود به شهدا بپردازند. همچنین کارهای سخت افزاری موزه دفاع مقدس در حال انجام است و ساخت این مجموعه می‌تواند برای نگهداری و به روزرسانی این اسناد مفید باشد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: هویت هر جامعه‌ رویدادی است که در گذشته آن اتفاق افتاده است که برخی شکست بوده و برخی موفقیت. باید به رویدادهای مهمی همچون جنگ تحمیلی پرداخته شود. اگر غفلت کنیم هر آن ممکن است شعله آتش به سمت ما هم بیاید. برخی فکر می‌کنند مرگ فقط برای همسایه است. بنابراین به روزرسانی آثار باقی مانده از گذشته و جنگ تحمیلی برای امروز ما بسیار مهم است. ما باید اقتدار و قدرت بازدارندگی خود را بیان کنیم.

انتهای پیام
captcha