۸۴۶ زوج نابارور تحت پوشش بیمه سلامت چهارمحال‌وبختیاری هستند
کد خبر: 4182482
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

۸۴۶ زوج نابارور تحت پوشش بیمه سلامت چهارمحال‌وبختیاری هستند

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۸۴۶ زوج نابارور تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند، گفت: ۹۰ درصد هزینه خدمات پزشکی و درمانی بستری‌شدگان و حدود ۹۵ درصد خدمات پزشکی سرپایی توسط این بیمه پرداخت می‌شود.

بیمه سلامت

علیرضا اصغرزاده، مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال‌وبختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص آغاز اجرای طرح حمایت از زوج‌‎های ناباور از ابتدای سال ۱۴۰۱، گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در استان ۱۳ هزار و ۱۱۱ نسخه ناباروری با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه ۸۴۶ زوج نابارور تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند، اظهار کرد: ۹۰ درصد هزینه خدمات پزشکی و درمانی بستری‌شدگان و حدود ۹۵ درصد خدمات پزشکی سرپایی توسط این بیمه پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: تعدادی از خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت نبودند و مراجعان از این بابت مشکل داشتند که در بخشنامه جدید ارسال شده این مشکل برطرف شد و هزینه تمام شده هر نفر تحت پوشش بیمه سلامت برای درمان ناباوری کمتر از یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

اصغرزاده با اشاره به بیمه رایگان افراد در شهر‌ها و روستا‌های کمتر از ۲۰هزار نفر جمعیت، گفت: ۱۳ هزار و ۷۲۹ نفر در پنج دهک ابتدایی در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت استان به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

وی افزود: همچنین دهک‌های شش تا ۹ به ترتیب ملزم به پرداخت ۲۰ درصد، ۳۰ درصد، ۴۰ درصد و ۵۰ درصد حق بیمه خود هستند.

اصغرزاده همچنین با اشاره به بیمه شدن رایگان مادران باردار و کودکان زیر پنج سال در تمام شهر‌ها و روستاها، ادامه داد: تمام بیمه شوندگان بیمه سلامت، با توجه به زمان‌بر بودن تعیین دهک توسط ادارات مربوطه، در ماه ابتدایی به صورت رایگان بیمه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در خصوص آمار افرد تحت پوشش بیمه سلامت در استان، گفت: ۶۲۰ هزار نفر معادل بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

اصغرزاده ادامه داد: ۷۷ هزار و ۲۴ نفر آنها از کارمندان ادارات، ۶۴۱ هزار از بیمه‌شدگان استان ساکن روستا و مناطق کم برخوردار هستند، ۵۹ هزار نفر از آن‌ها بیمه شدگان دیگر بیمه‌ها و ۲۱ هزار نفر از جمعیت استان در دیگر مشاغل مشغول به فعالیت هستند.

وی همچنین در پاسخ به مشکلات کارگران درباره تداخل بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت در فصول کار، گفت: کارگران در تمام طول سال تحت پوشش بیمه سلامت هستند و در فصول کار بیمه تامین اجتماعی تقبل هزینه‌های آن‌ها را انجام می‌دهد و با توجه به همکاری‌های صورت گرفته با بیمه امور عشایر، از تقبل خدمات درمانی افراد تحت پوشش این بیمه توسط بیمه سلامت خبر داد.

اصغرزاده از پیگیری در زمینه شکل گرفتن تفاهم‌نامه‌ای همکاری با تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح در زمینه سامانه جامع خدمات درمان خبر داد و پیگیری این طرح را امر مهمی در زمینه خدمات درمانی به منظور فعالیت‌های آماری و پژوهشی دانست.

وی در ادامه با تأکید بر توافقات انجام شده برای حمایت از افراد تحت پوشش بهزیستی، گفت: ۵۹ بسته خدماتی برای افراد تحت پوشش بهزیستی از جمله فیزیوتراپی، گفتار درمانی، بینایی‌سنجی و... ارائه شده که امیدواریم بتوانیم تعدادی از مشکلات این افراد را مرتفع کنیم.

اصغرزاده به پرداخت مطالبات تعدادی از مراکز درمانی تا پایان تیرماه و پرداخت شدن مطالبات داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها تا پایان شهریور اشاره  و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۴۳۲ میلیارد تومان به ۷۷۶ موسسه از جمله ۱۲ بیمارستان، ۱۳۰ مرکز بهداشت، رادیولوژی‌ها و داروخانه‌ها پرداخت شده است.

انتهای پیام
captcha