پیام‌های آموزشی مطابق ذائقه مخاطب فرآوری شود
کد خبر: 4181901
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

پیام‌های آموزشی مطابق ذائقه مخاطب فرآوری شود

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به کارکرد هنر به ویژه هنرهای نمایشی برای ایجاد فضای مفرح برای تربیت و آموزش، گفت: پیام‌های آموزشی باید مطابق میل و ذائقه مخاطب فرآوری شود.

قاسم عزیز زاده گرجی، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، قاسم عزیززاده گرجی، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی، استانداری مازندران، 23 آبان ماه در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران که با حضور احسان آهنگر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، هیئت داوران، مسئولان استانی، گروه‌های نمایشی منتخب، در سالن همایش‌های سلمان هراتی اداره ارشاد مازندران در ساری برگزار شد، با احترام به شهدای غزه به ویژه کودکان و زنان و اعلام انزجار از حملات و جنایات وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل گفت: امروز اگر در دنیا کسی پیام مهمی دارد باید زبان انتقال پیام را هم داشته باشد.

وی افزود: بهترین زبان انتقال پیام زبان هنر است اگر بخواهیم پیام ما نافذ باشد و به درستی به مقصد برسد باید از ابزار هنر بهره گرفته شود.

عزیززاده گرجی  تصریح کرد: در کشورهای توسعه‌یافته پیام‌ها را با استفاده از هنرهای نمایشی به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند. یکی از درس‌های مرتبط با کتاب تاریخ مقطع راهنمایی در تهران، پایتخت ایران اسلامی در قالب نمایش ارائه و به فهم مطلب توسط مخاطب بسیار کمک شد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به کارکرد هنر به ویژه هنرهای نمایشی برای ایجاد فضای مفرح برای تربیت و آموزش، خاطرنشان کرد: آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با مجید مجیدی، کارگردان فیلم محمد رسول‌الله(ص) بیان کردند که «اگر پیامبری در عصر حاضر مبعوث می‌شد معجزه‌اش از جنس هنر بود.» یعنی این که پیام باید مطابق میل و ذائقه مخاطب فرآوری شود تا مورد پسند واقع گردد

وی به پیشینه دینی، علمی، فرهنگی و هنری، آداب و آیین، فرهنگ و سبک و سیره مفاخر و مشاهیر استان مازندران اشاره کرد و با تأکید برلزوم معرفی و انتقال این داشته‌ها به زبان هنر بین نسل نو، اظهار کرد: تبیین جایگاه مازندران و ظرفیت‌های این استان با محوریت دانش آموزان و دانشجویان با استفاده از زبان هنر انجام پذیرد.

عزیززاده گرجی ادامه داد: ساز و کار حضور هنرمندان تئاتر و نمایش عروسکی در بخش نمایش خیابانی و صحنه‌ای فراهم شود، چرا که این حضور و فعالیت می‌تواند موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و... را متناسب با ذائقه مخاطب امروزی به اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان انتقال دهد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران از همکاری و حمایت از گروه‌های نمایشی خبر داد و گفت: دیدن نمایش از سوی مسئولان به همراه خانواده‌هایشان بهترین شیوه حمایت و همراهی با هنر تئاتر است.

وی برلزوم تقویت و توسعه انجمن هنرهای نمایشی استان در سطوح مختلف تأکید کرد و افزود: این انجمن در شهرستان‌ها نیز باید با قوت فعالیت داشته و وارد عمل شود.

احسان آهنگر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه این رویداد فرهنگی هنری گفت:  قرابت جشن و تئاتر در ضرورت حضور همگان است، حضوری که سازنده اجتماع انسانی است.

وی افزود: همین کافی است تا تئاتر ما را در سلامت و صلح گرد هم آورد، دقایقی که دور از هیاهو و فارغ از هر تفاوت و تمایزی در کنار هم بر صحنه‌های نمایش خیره می‌شویم و جهانی در حضور ما خلق می‌شود.

آهنگر سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران به عنوان ویترین تئاتر استان با حضور پر شور هنرمندان برتر هنر‌های نمایشی پس از سال ها، روز‌هایی درخشان در هنر ریشه‌دار نمایش استان نوید می‌دهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با اشاره به چند ویژگی مهم سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران، خاطرنشان کرد: اضافه‌شدن بخش نمایش‌های خیابانی در کنار نمایش‌های صحنه‌ای بر غنای این دوره از جشنواره افزوده است، ثبت نام بیش از ۳۲ گروه نمایشی از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین شهر استان برای شرکت در جشنواره سی و پنجم تئاتر مسرت‌بخش و امیدآفرین است.

 دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران اظهار کرد: انتخاب بهترین نمایش‌ها از بین ۲۸ گروه مستعد، با انگیزه و پر تلاش شرکت‌کننده مرحله نخست با حضور، همراهی و دقت نظر داوران این مرحله میسر شد.

دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران ادامه داد: انتخاب ۶ نمایش صحنه‌ای و ۴ نمایش خیابانی از شهر‌های چالوس، نوشهر، نور، محمودآباد، آمل، بابل، بابلسر، ساری و بهشهر، برای حضور در مرحله نهایی گواهی دارد بر اهمیت کیفیت بر کمیت، حضور گروه‌ها و هنرمندان با تجربه و پر افتخار در کنار فعالان پر شور و جوان، نشان از پویایی و همدلی خانواده پر افتخار هنر نمایش استان در این دوره از جشنواره دارد.

وی افزود: ایجاد بستری مناسب برای حضور متکثر هنرمندان هنر‌های نمایشی برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر ایران اسلامی از اهداف و رسالت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در پی آن هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران معتقد است: برنامه‌ریزی، هدایتگری، آموزش و ایجاد وفاق بین همه گروه‌های نمایشی توسط انجمن هنر‌های نمایشی در کنار سیاستگذاری، نظارت و تدوین ساختار مناسب برای فعالیت‌های نمایشی، دو بال حرکتی این هنر دیر پای و جریان‌ساز استان مازندران خواهد شد.

در این دوه از جشنواره تئاتر مازندران داوران باسابقه هنرهای نمایشی کشور  هوشنگ توکلی، علی ایزدی و غلامرضا یاری، به قضاوت آثار پرداختند.

گفتنی است که براساس نظر هیئت داوران جشنواره، نمایش‌های صحنه‌ای «خواب‌نامه» از شهرستان بابل و نمایش «بندار بیدخش» از شهرستان بابلسر و نمایش‌های خیابانی «مغز‌های کادو پیچ شده» از شهرستان نور و «پوتین» از شهرستان چالوس جهت شرکت به جشنواره تئاتر مناطق بدون اولویت به اداره‌کل هنر‌های نمایشی معرفی شدند. 

در پایان این آیین از رتبه های برتر این جشنواره در بخش های مختلف از سوی هئیت داوران سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران با اهدای  تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل به عمل آمد.

آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران
آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران
آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران
آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران
آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران
آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران
آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران
آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران
آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران
آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران
آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران
انتهای پیام
captcha