هدف اصلی قرارگاه امام حسن(ع) محرومیت‌زدایی است
کد خبر: 4181752
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

هدف اصلی قرارگاه امام حسن(ع) محرومیت‌زدایی است

فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) گفت: جهاد آب‌رسانی در ۱۳۵ روستای شهرستان لردگان با مشارکت گردان مهندسی تیپ ۴۴ حضرت قمربنی هاشم(ع) به پیشرفت ۷۱ درصدی رسیده است.

سردار صالح نژاد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از سپاه استان، سردار حجت‌الله صالح‌نژاد، فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) امروز، 23 آبان‌ماه در نشست مسئولان و فرماندهان این یگان در شهرکرد اظهار کرد: به لطف خداوند و همت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و همچنین گردان ممتاز مهندسی تیپ ۴۴ قمربنی هاشم(ع) تلاش شد تا اثرات و پیامد‌های چند دوره متوالی خشکسالی مدیریت شده و با عزم جهادی راه‌حل‌های مؤثر و عاجل برای تنش آبی در دستور کار قرار گیرد، به گونه‌ای که با اجرای پروژه‌های آبرسانی، مشکل کم‌آبی جمعیتی در روستا‌های محروم  بالغ به ۱۰۱۳ خانوار در روستا‌های شهرستان لردگان به حداقل برسد.  

صالح‌نژاد تأکید کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای محرومیت‌زدایی و فقرزدایی از کشور تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه دارد و طرح‌های آبرسانی روستایی قرارگاه در این استان و همچنین در شهرستان لردگان به ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده که ۴۸۲۰ نفر از این طرح بهره‌مند شدند.  

وی افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و گردان مهندسی رزمی تیپ ۴۴ برای طرح‌های آبرسانی روستایی در شهرستان لردگان بالغ بر ۳۱۰ کیلومتر لوله‌کشی انجام داده که تاکنون ۹۰ روستا تکمیل شده و با تداوم این فعالیت‌ها ظرف ۲ سال آینده تنش آبی در تمام روستا‌های این شهرستان برطرف می‌شود.  

فرمانده تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) با اشاره به اجرای طرح‌هایی در جهت محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: توافق‌هایی برای آبرسانی به روستا‌های دیگر، احداث راه‌های روستایی، آبخیزداری، آبخوان‌داری، امنیت غذایی، اشتغال‌زایی و مسکن محرومان در قالب این قرارگاه انجام شده که تا سه سال آینده عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام
captcha