فعالیت بیش از 100 کتابخانه در کانون‌های مساجد خراسان‌شمالی
کد خبر: 4181665
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸

فعالیت بیش از 100 کتابخانه در کانون‌های مساجد خراسان‌شمالی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌شمالی از فعالیت بیش از 100 کتابخانه در مساجد استان خبرداد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام حبیب الله پاکدامن مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به برنامه های ستاد استانی ویژه هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: 132 کتابخانه در کانون های مساجد استان فعالیت دارند.

وی یکی از برنامه‌های مهم را بروزرسانی منابع کتابخانه‌های کانون‌های استان اعلام کرد، افزود: در این باره طرح پالایش کتاب در قالب جمع آوری کتاب‌های فرسوده و خرید و اهداء کتاب‌های جایگزین براساس نیازهای کانون‌ها در حال انجام است و تاکنون 658 جلد با بیش از 94 عنوان کتاب با موضوع‌های مذهبی، ایثار و شهادت، ادبیات و داستانی به کانون‌ها از این طریق اهداء شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ابتدا بازدید‌های میدانی از نحوه عملکرد و برنامه‌های کتابخانه کانون‌ها در دستورکار قرار گرفته و انجام شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌شمالی اشاره‌ای به شعار سی و یکمین دوره برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و با مرور این شعار که آینده خواندنی است، گفت: اولویت ما در کانون‌های مساجد تقویت مبناهای دینی و تربیت نیروی انقلابی و جهادگر است که این موضوع با کتابخوان شدن افراد و انس با مطالعه محقق می‌شود.

 پاکدامن، در تکمیل مطلب فوق، تشکیل حلقه‌های تربیتی و خوانش کتاب را با قرائت جمعی کتاب‌های ارزشمند از جمله طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم و انسان 250 ساله را دیگر برنامه مستمر و در حال اجرا نام برد و تأکید کرد: سعی داریم تا با خوانش کتاب‌هایی از این دست و تشکیل حلقه‌های مطالعه، زمینه ارتقاء آگاهی افراد را فراهم آوریم و با تقویت مبانی اعتقادی، تربیت نیروهای متعهد و آگاه فراهم شود.

وی تصریح کرد: ستاره‌ها چیدنی نیستند با موضوع مبنایی عفاف و حجاب برای دختران نوجوان و کتاب هایی با موضوع شهدا همانند خواب ِخون با موضوع زندگی نامه شهید محمدحسین فهمیده نیز در حال خوانش است.

وی به برگزاری شنبه‌های کتاب با معرفی و خوانش کتاب‌های به طور اتفاقی نوشته غلامرضا حیدری ابهری، منِ دیگرِ ما نوشته محسن عباسی ولدی، قصه ما مَثَل شد نوشته محمد میرکیانی، خواهر، نوشته نرگس شکوریان فرد، نخل و نارنج نوشته وحید یامین‌پور و نیز یوسرائیل و صهیوناکراسی منتشر شده از سوی دفتر نشر معارف اشاره کرد.

وی همچنین از پیش بینی اجرای ویژه برنامه‌ای در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد نیز خبر داد و گفت: این برنامه پیش از ظهر جمعه 26 آبان ماه، با راه اندازی ایستگاه های کتابخوانی و معرفی و عرضه کتاب‌های ارزشمند، نقاشی ویژه کودکان و نیز تقدیر از سه بانوی فعال و مروج کتابخوانی در جمع نمازگزاران نماز جمعه اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha